اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

قدردانی جی‌ئی‌سی‌اف از تلاش‌های پژوهشی ایران در صنعت گاز

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در دیدار با وزیر نفت از تلاش‌های پژوهشی ایران در صنعت گاز قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، راه‌اندازی پژوهشگاه مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر برای به اشتراک‌گذاری فناوری و خدمات فنی مهندسی و فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان برای اعضا از محورهای مذاکرات جواد اوجی، وزیر نفت با محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) به شمار می‌آید.

طبق اعلام وزارت نفت، در این دیدار همچنین درباره اعطای جایزه سال ۲۰۲۴ میلادی جی‌ئی‌سی‌اف به پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل گفت‌وگو شد.

اشتراک‌گذاری تجربه کشورها در حوزه مدیریت پروژه‌های گازی و همکاری میان اعضا برای جذب سرمایه‌گذار متقابل، تعاملات اعضا و تقویت دبیرخانه جی‌ئی‌سی‌اف، انواع شیوه بازاریابی برای گاز طبیعی، دوره گذار به شرایط کم‌کربن و نقش گاز در این دوران و تأکید بر ایجاد شرایط غیرسیاسی بر بازار گاز و سرمایه‌گذاری در صنعت گاز به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین انرژی جهان در چند سال آینده از دیگر محورهای گفت‌وگوی اوجی و حامل بود.

در پایان این دیدار دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز از نقش برجسته ایران در جی‌ئی‌سی‌اف و تلاش‌های پژوهشی ایران در حوزه گاز قدردانی کرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا