اقتصاد

محکومیت سوءاستفاده‌کنندگان از هویت افراد کم اطلاع برای تأسیس شرکت‌های صوری

به گزارش روز شنبه از سازمان مالیاتی، تاجمیر ریاحی با اشاره به جزئیات این پرونده که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی، در نهایت منجر به صدور دادنامه محکومیت شد گفت: متهمان (آقایان م. ت و م.ب و م.ب) که در سال‌های گذشته با تأسیس یک دفتر به‌عنوان محل کار در یکی از مناطق شمال تهران اقدام به تشکیل و ثبت شرکت‌های صوری و صدور فاکتورهای غیرواقعی در سطح گسترده می‌کردند با شکایت دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان و دستورات قضایی لازم، توسط پلیس امنیت اقتصادی تهران دستگیر شدند.

وی افزود: با کشف سرنخ‌های جدید، متهم دیگری به نامه (خانم م.ص) که افراد بی‌بضاعت و کم‌اطلاع را در سطح شهر تهران شناسایی و با اخذ وکالت‌نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار از این افراد، اقدام به تأسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی باهدف پوشش و اختفای منشأ فعالیت‌های اقتصادی و با سوءاستفاده از هویت این افراد، موجبات فرار مالیاتی گسترده را فراهم کرد، شناسایی و دستگیر شد.

ریاحی با بیان اینکه به اینکه متهمین پرونده به مجازات‌های حبس، جزای نقدی، ضبط اموال و … محکوم شدند، تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور از طریق مراجع قضایی و با استفاده از ضمانت اجراهای قانونی با عوامل مرتبط با ثبت و تأسیس شرکت‌های صوری، قاطعانه برخورد کرده و با استناد به قوانین مربوطه و اتکا به تصمیمات قاطع مراجع قضایی، ذی‌نفعان واقعی را شناسایی و علاوه بر معرفی به مرجع قضایی، مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد کرد.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی به کلیه سوءاستفاده‌کنندگان در موضوع شرکت‌های صوری هشدار داد از اقدامات متقلبانه و مجرمانه‌ای که موجب فرار مالیاتی می‌شود جدا پرهیز نمایند. / ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا