اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتخودروشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

مدیرعامل ایران خودرو: صادرات سالانه ۲۰ هزار دستگاه خودرو تارا به روسیه در دستور کار است

علیمردان عظیمی گفت: به‌دنبال صادرات سالانه ۲۰ هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه هستیم و با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام شده، این هدف امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،علیمردان عظیمی همزمان با نخستین روز از نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو افزود: سال گذشته و در پی حضور ایران خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی، خودروی تارا با استقبال خوبی از سوی روس‌ها مواجه شد.
وی بیان داشت: با تحویل ۱۲۰ دستگاه خودروی تارا به شریک تجاری ایران‌خودرو در روسیه، استانداردهای سختگیرانه این کشور اخذ و این خودروها شماره گذاری شد.
عظیمی خاطرنشان کرد: امروز تارا خودرویی است که از سوی مردم روسیه با اقبال خوبی مواجه شده و حتی خبرنگاران متعهد روسی نیز این خودرو را تایید کرده‌اند و می‌تواند با توجه به هوای سرد روسیه عملکرد خوبی داشته باشد.
وی از برنامه‌ریزی برای صادرات سالانه ۲۰ هزار دستگاه تارا به روسیه خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغیه دولت مبنی بر تامین ارز از مسیر صادرات، این مهم در گروه صنعتی ایران خودرو در وهله نخست با صادرات خودرو پیگیری خواهد شد و امیدواریم با سفر قریب‌الوقوع مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران به روسیه و انجام توافقات فی مابین، این مهم اجرایی شود.
مدیرعامل ایران خودرو به صادرات ۱۱ هزار دستگاه خودروی سمند در گذشته به روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده کنندگان از سمند همچنان طرفدار این خودرو هستند، اما یک دخالت سیاسی و همچنین برخی مشکلات نظیر عدم تامین کافی قطعات و ارائه خدمات پس از فروش، سبب کاهش صادرات شد.
وی تصریح کرد: با توجه به آن تجربه، پیش از ورود تارا در تیراژ زیاد به بازار روسیه، به طور حتم چند نمایندگی خدمات پس از فروش در این کشور راه‌اندازی خواهد شد.
عظیمی در عین حال یادآور شد: مسکو شهر بسیار گرانی است و ما به دنبال آن نیستیم که محوریت کار عرضه تارا را در مسکو قرار دهیم، بلکه به دنبال عرضه و فروش آن در استان‌ها و مناطق مختلف دیگر روسیه هستیم که تقاضا برای آن وجود دارد.

تولید تارا با کیفیت ممتاز

وی تاکید کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده،تا پایان سال کیفیت تولید در ایران‌خودرو افزایش خواهد یافت و به دنبال آن هستیم تا به شرط حذف قیمت‌گذاری دستوری، تارا با کیفیت ممتاز تولید کنیم.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت مالی پروژه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این دو کار را انجام دهیم، با توجه به نزدیکی روسیه به کشورمان و پایین بودن هزینه‌های حمل و نقل، در مقایسه با رقبا می‌توانیم محصولی قابل رقابت ارائه کنیم.
مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: گرچه دولت روسیه پس از جنگ اوکراین استانداردهای خودرویی را کاهش داده، اما ما به دنبال آن هستیم تا استانداردسازی یکسانی بین دو کشور ایجاد کنیم.
وی گفت: بسیاری از استانداردهای خودرویی که در ایران رعایت می‌شود، هیچ الزامی برای آنها در روسیه وجود ندارد.

ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو حاضر شده است.
امسال ۳۲ شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، ۲ شرکت بازرگانی و همچنین ۲۸ شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی ۲۰۲۳ حضور دارند که متراژی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپاست.
بنا بر اعلام برگزار کنندگان، علاوه‌بر روسیه، نمایندگان شرکت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی،هند، ترکیه، بلاروس، هنگ کنگ، بلاروس، مجارستان، آلمان، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مکزیک، امارات متحده عربی، لهستان، سنگاپور، تایلند، تایوان و ازبکستان در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته‌اند.
برای مدیران و فعالان صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا