اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنکار و تعاون

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: روش‌های نوین تامین مالی برای صنایع کوچک

فرشاد مقیمی گفت: روش‌های نوین تامین مالی با استفاده از اوراق گام برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط به کارگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به روش‌های نوین تامین مالی با استفاده از اوراق گام در زنجیره صنایع معدنی از موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با پیاده سازی تامین مالی زنجیره‌ای به صورت پایلوت با اختصاص هزار میلیارد ریال خبر داد.

فرشاد مقیمی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و وزیر صمت در خصوص تأمین مالی صنایع کوچک و متوسط، گفت: مکانیزم تأمین مالی را در زنجیره‌های صنایع کوچک و متوسط مورد تمرکز قرار داده ایم و به دنبال روش‌های نوین تأمین مالی درون زنجیره هستیم.

وی افزود: در وهله اول برای عرضه بخشی از محصولات از طریق اوراق گام پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و سهم این اوراق در تأمین مالی زنجیره، گام به گام ارتقاء خواهد یافت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امکان استفاده از اوراق گام برای رفع تعهدات در بورس کالا به شرط اعلام در اطلاعیه پذیرش شرکت‌ها نیز فراهم شده است.

مقیمی تصریح کرد: ضمانت شرکت‌های کوچک و متوسط برای دریافت اوراق گام از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک انجام خواهد شد و شرکت‌ها این اوراق را در طول زنجیره به صنایع معدنی بالادست می‌دهند، از سوی دیگر خود صنایع معدنی نیز می‌توانند اقدام به دریافت اوراق گام به صورت جداگانه برای خود نمایند.

وی با اشاره به اعلام موافقت ایمیدرو با تامین مالی با اوراق گام در زنجیره صنایع معدنی اظهار کرد: برای اجرای پایلوت با تامین مالی زنجیره‌ای به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال موافقت شد.

گفتنی است در نشستی مدل اجرای تامین مالی با استفاده از اوراق گام با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران و مدیرعامل سازمان توسعه ونوسازی صنایع معدنی (ایمیدرو) مورد بحث، بررسی قرار گرفت و در خصوص ابلاغ به شرکت‌های فعال در زنجیره صنایع معدنی (زیرمجموعه ایمیدرو) برای عرضه محصولات در بورس کالا با شرط تسویه با اوراق گام و همچنین پذیرش حق انتفاع در قالب اوراق گام، بحث و تبادل نظر شد.

آقای مقیمی گفت: روش‌های نوین تأمین مالی به عنوان یکی ازاولویت‌های ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود و نشست‌های مشابه برای تأمین مالی نوین در سایر زنجیره‌های تولید نیز برگزار خواهد شد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا