اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتتشکلهاتولید+شرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگیهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل شرکت جهان کریستال در گفتگو با تولیدآنلاین؛دولت علاقه‌مند به مشورت با بخش خصوصی در مورد صدور بخشنامه‌ها است اما در عمل این کار صورت نمی گیرد+ ویدئو

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران معتقد است: رکود تورمی شدید، کاهش قدرت خرید جامعه و سیاست انقباضی دولت تاثیرات منفی زیادی بر واحدهای صنعتی در سال 1402 گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، مهندس داوود فراهانی در حاشیه سومین همایش تقدیر از پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی به خبرنگار ما گفت: شرکت جهان کریستال بزرگترین تولید کننده مظروفات کریستال در خاورمیانه و شمال آفریقاست و جز سه شرکت برتر تولید کننده محصولات پذیرایی، دکوری و لوکس کریستال جهانی می باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد چالش های این صنعت گفت: مشکلات این صنعت جدا از صنایع دیگر نیست و مهم ترین چالشی که در صنعت وجود دارد ، فقدان برنامه و یک هدف استراتژیک تولیدی- صنعتی است و دستورات و تصمیمات روزانه و خلق الساعه دولت هیچ برنامه‌ای نبوده و دیپلماسی اقتصادی ما به سمت صنعت غش نکرده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ سال به شدت سختی برای تولیدکنندگان بود و رکود تورمی شدید، کاهش قدرت خرید جامعه و سیاست انقباضی دولت تاثیرات زیادی بر واحدهای صنعتی داشت و با چیزی که در بودجه مشاهده می کنیم این مسئله تداوم دارد و آینده جذابی برای برای سال آتی پیش بینی نمی کنم.

مدیرعامل شرکت جهان کریستال اظهار کرد: دولت در خصوص بحث مالیات صحبت از این دارد که مالیات از جاهایی که گرفته نشده انجام می شود اما باز در آخر به سراغ واحدهای تولیدی رفته و فعالیت را برای آنان سخت می کنند؛ متاسفانه نگاه و نگرش به تولید و مخصوصا واحدهای کوچک و متوسط نگاه درستی به نظر نمی آید.

فراهانی با اشاره به اینکه دولت علاقه مند به مشورت با بخش خصوصی در مورد صدور بخشنامه ها است گفت:با وجود این علاقه مندی ما شاهد این کار نبودیم و یک تفاوت نگاه بین ما که در بخش عملیاتی کار هستیم وکسانی که در ستاد هستند برای تصمیمات وجود دارد و عملا تصمیم اثرگذاری با مشورت ما صورت نگرفته بلکه در اتاق های تصمیم گیری خود دولت انجام شده است.

وی در پایان در خصوص همایش چهره های ماندگار صنایع لوازم خانگی گفت: این همایش قدردانی مردم از مردم است؛ یک انجمن ملی مردم نهاد برای قدردانی از کسانی که سال ها با تمام مشکلات واحدهای تولیدی تاسیس کردند و برای این مملکت کارآفرینی کردند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا