اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاتولید+شرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگیهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی نیکسان در گفتگو با تولیدآنلاین خواستار شد؛ نظارت بیشتر دولت بر شرکت های مادر تامین کننده مواد اولیه صنایع لوازم خانگی + ویدئو

سعید رضوانی گفت: شرکت های مادر از منابع ملی کشور استفاده می کنند و جایز نیست که تولیدکنندگان این منابع ملی را به بهای گزاف و یا بهایی بالاتر از قیمت های تمام شده و یا قیمت های وارداتی خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، در حاشیه سومین همایش تقدیر از پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی مهندس سعید رضوانی “مدیرعامل گروه نیکسان” در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شرکت نیکسان از سال ۱۳۷۲ در شهر صنعتی کاوه تاسیس شده و در ابتدا فعالیت آن به صورت تخصصی بر روی یخچال فریزرهای خانگی بود و در حال حاضر از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

رضوانی افزود: مجموعه نیکسان در سال های اخیر (Joint Venture) کمپانی سوزوکی بوده و با وجود شرایط سختی اقتصادی توفیق صادرات به کشورایی مثل عمان و عراق را داشته است.

این فعال صنعت لوازم خانگی در خصوص چالش های این صنعت گفت: متاسفانه مشکلی که در حال حاضر صنعت لوازم خانگی کشور با آن درگیر است رقابت پذیری سخت به لحاظ بهای تمام شده است.

وی افزود: محصولاتی تولیدی به لحاظ کیفی دارای سطح بالایی هستند اما پاشنه آشیل برای صنعت لوازم خانگی و بحث صادرات آن بهای تمام شده برای رقابت در بازازها و بورس کالا به دلیل صنایع مادری است که مواد اولیه را عرضه می کنند.

مدیرعامل گروه نیکسان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲، سال بسیار سختی برای تولیدکنندگان بود به ویژه نیمه دوم امسال که با کمبود ارز مواجه بودیم و باعث شد بهای تمام شده محصولات را به شدت افزایش یابد .

وی تصریح کرد: وقتی ما نمی توانیم ارز مورد نیاز خود را تامین کنیم ناچار به تهیه مواد اولیه از بازار های سیاه هستیم و بنده فکر می کنم که سال آینده مشکلات بیشتر از این نیز باشد چرا که هرچه پیش رفتیم سال ها سخت تر شده و شرایط تولید در کشور نیز مشکل تر شده است.

رضوانی در ادامه در مورد انتظارات این صنعت از مسئولین بیان کرد: کنترل شرکت های مادر تامین کننده مواد اولیه؛ شرکت های مادر از منابع ملی کشور استفاده می کنند و جایز نیست که تولیدکنندگان این منابع ملی را به بهای گزاف و یا بهایی بالاتر از قیمت های تمام شده و یا قیمت های وارداتی خریداری کنند.

وی افزود: در کشوری که منابع انرژی داخل آن ارزان قیمت است و دارای سرمایه های ملی از جمله نفت، فولاد، سنگ آهن و …است باید بتواند مواد اولیه را با قیمت رقابتی در اختیار تولیدکننده قرار دهد. دولتمردان ما زحمات زیادی را برای زنده نگاه داشتن تولید مملکت می کشند و اگر ارز آزاد نیز در اختیار قرار گیرد کمک بزرگی به صنعت کشور می کند.

عضو  هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در پایان افزود: صنعت لوازم خانگی از صنایع پیشران کشوراست و پیشکسوتان این صنعت جای تشکر و قدردانی دارند چراکه کشور را طی این سال های تحریم از صنعت لوازم خانگی بی نیاز کردند؛ حتی بسیاری از صنایع پیشرو ما امروز در عین شرایط سخت حاکم این قابلیت را پیدا کردند که محصولات خود را صادر کنند و امیدوارم که قدر این زحمات رو دولت دانسته و بتواند با تعامل بیشتر بستری را فراهم کند که تولید کنندگان بتوانند صادرات محورشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا