اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطات

مدیرعامل شرکت ملی پست : جزئیات جدید از همکاری ایران و سوریه در زمینه پست

محمود لیائی گفت: در حال حاضر تعاملات پستی ما با سوریه بسیار کم است بنابراین پیشنهاد کردیم راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات سوریه، توسط توانمندی‌های داخلی ایران انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،  چهارشنبه هفته گذشته رییس جمهور و هیات همراه از جمله عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با دعوت رسمی و به منظور سفری دو روزه وارد سوریه شدند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در این سفر با همتای سوری خود پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک دیدار و گفت و گو کرد. در ابتدای این سفر وزیر ارتباطات تفاهم نامه همکاری مشترکی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات و فناوری سوریه امضا کرد.

در همین رابطه، محمود لیائی- مدیرعامل شرکت ملی پست- درباره همکاری ایران و سوریه در زمینه پست اظهار کرد: خوشبختانه در دستور کار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مذاکرات با وزیر همتایش در سوریه، موضوع تبادلات و همکاری‌های پستی قرار گرفته بود و ما آمادگی خود را در این مذاکرات اعلام کرده‌ایم که بتوانیم با صدور خدمات فنی و مهندسی پستی خود به سوریه، شاهد این باشیم که شریک تجاری خوبی برای صنعت پست سوریه باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تعاملات پستی ما با این کشور بسیار کم است؛ درواقع تعاملات پستی برقرار است اما ترافیکی که مورد نظر ما برای تبادل مرسولات پستی بین دو کشور اصلا درحد رضایت کاری نیست. بنابراین پیشنهاد کرده‌ایم راه‌اندازی مرکز تجزیه و مبادلات سوریه توسط توانمندی‌های داخلی کشور و شرکت‌های خودمان انجام شود.

درباره جزئیات بیشتر همکاری میان ایران و سوریه می‌توان گفت یکی از اسناد امضا شده تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات اکتیو و پسیو مخابراتی و ارایه خدمات در حوزه پلتفرم‌های تصویری، حمل و نقل، سلامت و آموزش الکترونیکی است.

همچنین همکاری در زمینه ارایه خدمات دولت هوشمند، نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی سوریه و همکاری در زمینه ارایه خدمات فضایی از دیگر مواردی است که دو طرف در مورد آن توافق کردند. ضمنا در این سند به همکاری‌ها در زمینه پست، پست بانک و رگولاتوری و موارد متعددی دیگر به آن اشاره شده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا