اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتولید+خودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگینمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل شرکت پارلار در گفت‌وگو با تولید آنلاین مطرح کرد: رونمایی از خانه هوشمند با محصولات ایرانی+ویدئو

دکتر جعفر صبحی می‌گوید: تجهیز خانه هوشمند با برندهای مطرح ایرانی و تحت یک پلتفرم اینترنتی قابل اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، جعفر صبحی مدیرعامل شرکت پارلار در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه هامکس در خصوص فعالیت این شرکت به خبرنگار ما گفت: شرکت صنایع صبح پارلار با برند پارلار تولیدکننده بردهای الکترونیکی لوازم خانگی می‌باشد که در زمینه خودرو و خانه‌های هوشمند نیز فعالیت دارد.

صبحی بیان کرد: این شرکت با سابقه بیش از دو دهه فعالیت، بزرگترین تولیدکننده در این عرصه است و تمام برندهای مشهور ایرانی از مصرف‌کنندگان این برند هستند.

وی افزود: بخشی از محصولات تولیدی این شرکت به اوراسیا و کشورهای همسایه صادرات می‌شود که کیفیت این بردها وجه تمایز محصولات ما نسبت به محصولات شرکت های اروپایی، کره ای و چینی است.

مدیرعامل شرکت پارلار دو نرخی بودن نرخ ارز را چالشی در این صنعت نامبرد و گفت: برخی تولیدکنندگان داخلی از محصولات اولیه ایرانی استفاده می‌کنند ولی تفاوت قیمت ارز نیمایی با آزاد باعث می‌شود برخی ازشرکت‌ها بردهای خارجی وارد کنند که این موضوع ضرر به صنعت الکترونیک کشور است.

صبحی در ادامه افزود: علی رغم تعدد شرکت‌های تولیدکننده برد در کشور، همچنان واردات نمونه های مشابه وجود دارد. همچنین برخی از قطعات الکترونیک با تعرفه‌ای بیش از تعرفه برد کامل وارد می‌شود که این موضوع باعث افزایش قیمت محصول نهایی می‌گردد در صورتی که برخی شرکت‌های چینی با ایجاد نمایندگی در ایران محصولات را با قیمت کمتر عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: مشکلات به صورت زنجیروار به هم وصل است که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکلات حل شده و در این حوزه نیز شاهد رشد و توسعه صنعت کشور باشیم.

صبحی از رونمایی خانه هوشمند توسط این شرکت گفت و افزود: حدود چهل برند مطرح و با کیفیت ایران تحت یک پلتفرم به مصرف‌کنندگان خدمات ارایه می‌دهند و مصرف‌کنندگان با یک نرم افزار اینترنتی شاهد یک خانه هوشمند کامل خواهند بود.

وی گفت: روشنایی پرده‌ها، گرمایش و سرمایش منزل، ریموت کنترل‌های هوشمندی که از طریق موبایل کنترل می‌شوند، دورلاک درهای اتوماتیک که با اثر انگشت یا رمز فعال شده و ورود و خروج را کنترل می‌کند و سیستم‌های دزدگیری که در منازل نصب می‌شود همراه با لوازم خانگی هوشمند میسر می‌شود.

این فعال صنعت کشور خاطرنشان کرد: در ایران اکثر خانه های هوشمند معرفی شده تحت لیسانس کشورهای خارجی امکان مجتمع سازی سیستم لوازم خانگی را ندارند زیرا سلیقه افراد در کشور ما برای تهیه برند خارجی متفاوت است ولی این امکان در محصولات تولید داخل وجود دارد.

صبحی اظهار کرد: این امکان ایجاد شده تا تمام محصولات هوشمند اعم از تولیدات برند الویا و محصولات دیگر برندهای ایرانی به این پلتفرم وصل شوند و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش، چهار اتاق هوشمند مشابه با برندهای ایرانی متفاوت در این نمایشگاه مورد بازدید عموم قرار گرفته است.

جهت مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا