اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاشرکتهاصنعت و معدننساجیگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل شرکت پوشاک تولیکا در گفتگو با تولیدآنلاین: لزوم برقراری ارتباط اقتصادی جهانی و افزایش جذابیت برای صادرات تولید کنندگان داخلی

عضو هیئت مدیره انجمن ویژندهای پوشاک کشور می گوید: تثبیت نرخ ارز به تولیدکنندگان اجازه برنامه ریزی موثر و توسعه فضای کسب و کار را می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد؛ دکتر نیما عظیم دوست مدیرعامل شرکت تولیکا در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ارزیابی وی از وضعیت  تولید و اقتصاد در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه  تولید در صنعت پوشاک با توجه به انواع محدودیت های موجود، بیش از پیش نیازمند مدیریت حرفه ای است، گفت : در سال ۱۴۰۲ کمبود منابع، هزینه های تولید را بالا برده و از طرفی کاهش قدرت خرید، تقاضا را کم کرده است.

وی افزود: اگر مشکلاتی نظیر عدم بارش باران و برف و سرد نشدن هوا در زمستان را اضافه کنیم، شاهد مشکلات بزرگی برای بسیاری از تولیدکنندگان این صنعت خواهیم بود تا جاییکه حتی برخی از تولید کنندگان با سرمایه های کوچک را با خطر ورشکستگی روبرو نموده است.

این فعال صنعت پوشاک اظهار داشت: کنترل نسبی نرخ ارز و ثبات آن در صورتیکه تداوم داشته باشد روی مثبت ماجرا است و به تولید کنندگان امکان برنامه ریزی موثر را می دهد.

عظیم دوست در ادامه تصریح کرد:  قوانین مالیاتی در صورت اجرای عادلانه، همه گیر، یکپارچه و غیر سلیقه ای، توان رقابت را افزایش داده و همچنین کسب و کارهایی که تاکنون کاملا قانونی رفتار می کرده اند را خشنود می سازد. اما در صورتیکه این اقدام یکپارچه نباشد و یا شفافیت اجرای آن برای کسب و کارها مورد سوال قرار گیرد، عدم رقابت عادلانه موجب شکست افرادی خواهد شد که همگام با قوانین اقدام می نمایند.

مدیرعامل شرکت تولیکا بیان کرد: در مجموع تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد رفتار مالیاتی قانونی و سراسری، و همچنین هزینه کرد صحیح آن توسط دولت ها، رشد صنایع را نتیجه می دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن ویژندهای پوشاک  کشور با بیان اینکه اولین و آخرین عبارت اقتصادی که در ذهن نقش می بندد، نظام عرضه و تقاضا است، افزود: قوانین محدود کننده اگر صحیح تدوین نشده و یا به درستی اجرا نشوند، باعث ایجاد انحصار و در نتیجه آن اختلال در توازن عرضه و تقاضا خواهند شد. هرگاه این نظام به دلایل فوق الذکر از توازن خارج شود، وضعیت اقتصادی دچار بحران خواهد بود

نیما عظیم دوست افزود: بهترین راه حل برون رفت از آن از نظر بنده، برقراری ارتباط اقتصادی جهانی از طریق کاهش ریسک سرمایه گذاران خارجی و همچنین رشد دانش و افزایش جذابیت برای صادرات تولید کنندگان داخلی می باشد که از طریق رفع تحریم های خارجی و داخلی صورت میپذیرد و در نتیجه آن نظام عرضه و تقاضا فضای بسیار وسیع تری برای ایجاد تعادل خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا