اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتتشکلهاصنعت و معدن

مدیرعامل صندوق توسعه ملی:بدهی ۷ میلیارد دلاری بخش خصوصی به صندوق/ بابت بدهی دارایی و سهام تهاتر می‌‌کنیم

مهدی غضنفری با بیان اینکه میزان معوقات صندوق توسعه ملی به حدود 6 الی 7 میلیارد دلار می‌رسد، گفت: در این مدت یا از سهام این شرکت‌های بدهکار دریافت کرده‌ایم و برای تسویه، مابه‌ازای بدهی‌ها، دارایی هم تهاتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،مهدی غضنفری درباره میزان معوقات صندوق توسعه ملی و مدت زمان این معوقات اظهار داشت: میزان معوقات صندوق توسعه ملی به حدود ۶ الی ۷ میلیارد دلار می‌رسد که این معوقات از ابتدای تولد صندوق ایجاد شده‌ است.

وی با بیان اینکه این بدهکاران از بخش خصوصی هستند، ادامه داد: این بدهی‌ها به تدریج تسویه می‌شوند در این مدت یا از سهام این شرکت‌های بدهکار دریافت کرده‌ایم و برای تسویه، مابه‌ازای بدهی‌ها، دارایی هم تهاتر می‌شود. البته برخی از این بدهکاران برای پرداخت بدهی‌ها مهلت بیشتری از صندوق درخواست کرده‌اند که با این درخواست آنها هم موافقت کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سوال که بدهکاران این بدهی‌ها را با چه نرخی تسویه می‌کنند، گفت: بدهی‌ها با همان نرخ ذکر شده در قرارداد که ۶ تا ۷ درصد است، پرداخت می‌شود. ساز و کار پرداخت بدهی به صندوق توسعه ملی معمولا این گونه است که بدهکاران ریال به بانک مرکزی تحویل می‌دهند و ریال تبدیل به دلار نیمایی می‌شود و از محل دلار نیمایی بدهی‌ها تسویه می‌شود.

غضنفری همچنین درباره سهم صندوق در بودجه ۱۴۰۳ ‌ تاکید کرد: سهم صندوق در بودجه سال آینده ۴۵ درصد است که مانند روال سال گذشته بوده که البته هر سال یک پله اضافه می‌شود./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا