مدیرعامل گروه طناز گستر آسیا در گفتوگو با تولیدآنلاین مطرح کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی رکن اصلی بهداشت کشور است +ویدئو
محمدرضا بحیرایی میگوید: در سالهای اخیر صنعت آرایشی و بهداشتی از لحاظ برند و تنوع محصولات رشد چشمگیری داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، دکتر محمدرضا بحیرایی مدیرعامل هلدینگ طناز گستر آسیا در آیین رونمایی از دو محصول جدید که در محل هتل استقلال برگزار گردید به خبرنگار ما گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی رکن اصلی بهداشت کشور است زیرا رسالت آنها پیشگیری از بیماریها و کاهش هزینههای درمان میباشد.
بحیرایی در خصوص محصولات جدید بیان کرد: یکی از این محصولات شامپوی ضد ریزش مو است. ریزش مو و مسائل پوستی از لحاظ روحی و روانی در افراد تاثیرگذار است که نمیتوان آن را نادیده گرفت.
وی در ادامه گفت: دیگری یک برند مراقبتی پوست است که با قیمت مناسب و تنوع محصولات در دسترس افراد قرار میگیرد.
بحیرایی افزود: این محصولات جدید در دفاتر توزیع مراکز استان قابل تهیه است و تا ۱۰روز آینده در داروخانههای تهران و تا یکماه آینده در کل کشور نیز قابل دسترسی خواهد بود.
رئیس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات در خصوص پروژه تولید بدون کارخانه گفت: در دنیا کارخانجاتی وجود دارد که به لحاظ رعایت مسائل محیط زیستی و اقتصادی برای صدها برند محصول تولید میکنند. به پیروی از این سیاست موفق، انجمن واردکنندگان عطریات و لوازم آرایشی شروع کننده این کار بود و تا امروز حدود صد نفر عضو این انجمن شدهاند.
وی در ادامه گفت: تولید بدون کارخانه نیاز به شجاعت دارد و کارآفرینی برای کشور سرمایه بزرگی محسوب میشود. در چهارچوب قوانین کشور در حد توان به تولید کمک میکنیم و از دولت نیز انتظار حمایت از تولید را داریم ولی در بدنه دولت از شعار تا عمل فاصله است.
بحیرایی در خصوص ممنوعیت واردات بالک به خبرنگار تولیدآنلاین گفت: این موضوع بین مدیران دولتی و مسئولین در حال بررسی است و امیدواریم به زودی رئیس جمهور و وزیر صمت مساعدت کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت محصولات آرایشی پیش از انقلاب ضعیف بود و محصولات تولیدی تحت لیسانس برندهای خارجی بودند ولی این صنعت پس از انقلاب از لحاظ برند و تنوع محصولات رشد چشمگیری داشته است.
بحیرایی در خصوص چشمانداز صادرات در این صنعت افزود: اکثر تولیدکنندگان بدون کارخانه همان واردکنندگان برندهای برتر دنیا به کشور بودند و چون آموزشهای مارکتینگ را دیدهاند چشمانداز صادرات روشن است و اکنون نیز صادرات انجام میشود و در خصوص شویندههای خانگی نیز صادرات وضعیت مطلوبی دارد و صادرات در برندهای جدید نیز انجام میشود و پیش بینی این است که طی دو سال آینده رشد صادرات ۱۰برابری بشود.
مدیرعامل هلدینگ طناز گستر آسیا اظهار کرد: در کشور اهمیتی به صنعت آرایشی و بهداشتی داده نمیشود، سازمان غذا و دارو و سازمانهای ذیربط بیشتر توجه خود را معطوف به تولید و تامین دارو کردهاند. از مسئولین تقاضا داریم به صنعت آرایشی و بهداشتی توجه بیشتری بکنند زیرا صنعت زیرساختی محسوب میشود و در سلامت جامعه نقش آفرینی میکند.
محمدرضا بحیرایی در پایان از نقش رسانهها در ترویج فرهنگ استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی گفت و افزود: از مسئولان تقاضا داریم بیش از پیش از این صنعت به عنوان پایه اصلی فرهنگ بهداشتی کشور حمایت کنند همچنین این صنعت اشتغال دهها هزار نفر را تامین کرده است.