اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیبازارتجارتحمل و نقلخودروصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت: همه خودروهای برقی از چین وارد می‌شود

حسن کریمی‌ سنجری گفت: همه خودروهای برقی از چین وارد می‌شود اما گروهی از این خودروها در مجموعه خودروهای اروپایی قرار دارد البته اینها هم جزء خودروی لوکس محسوب نمی‌شوند و قیمت شماری از 20 هزار یورو تجاوز نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، حسن کریمی‌ سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره مبادی واردات خودروهای برقی گفت و توضیح داد: همه خودروهای برقی از چین وارد می‌شود اما گروهی از این خودروها در مجموعه خودروهای اروپایی قرار دارد البته اینها هم جزء خودروی لوکس محسوب نمی‌شوند و قیمت شماری از ۲۰ هزار یورو تجاوز نمی‌کند.

وی افزود: خودروهای برقی اروپایی که به ایران وارد می‌شود در چین تولید می‌شود اما با برندهای اروپایی از قبیل فولکس واگن، اشکودا، داچیا و تولید آنها در چین تحت لایسنس این شرکت‌ها انجام می‌شود و به دلیل تحریم بودن ایران از مبادی غیر از کشورهای اروپایی به ایران می‌آیند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت صمت برای عبور از خودروهای بنزینی در اقدامی محافظه‌کارانه‌تر به خودروهای هیبریدی روی نیاورد و اصرار به برقی‌سازی با همه چالش‌های احتمالی داشت، گفت: خودروهای هیبریدی در سال‌های گذشته به دلیل دغدغه‌ای که نسبت به زیرساخت‌های موردنیاز برای برقی‌سازی حمل و نقل در ایران وجود داشت به بازار خودروی کشور وارد شدند.

وی ادامه داد: دولت‌ها و شرکت‌های خودروساز از چالش‌های خودروهای برقی می‌ترسیدند چالش‌هایی مانند باتری، تامین برق، ایستگاه‌های شارژ در حالی که این چالش‌ها در دنیا حل شده و دنیا از خودروهای هیبریدی عبور کرده است. هیبرید‌ی‌ها هر قدر هم خودروهایی خوبی باشند، با توجه به نرخ ارزان بنزین در کشور تمایل مصرف‌کننده برای استفاده از موتور برقی خودروی هیبریدی کمتر است، بنابراین تنها راهکار برای عبور از خودروهای بنزینی همان خودروهای تمام برقی است.

کریمی‌ سنجری در ادامه به وعده وزارت نیرو برای تولید برق ۵۰۰۰ مگاوات برق در سال آینده از منابع تجدیدپذیر و ورود آن به شریان برقی کشور اشاره و اظهار کرد: به نظر من وزارت نیرو در این قضیه جدی بوده و بهتر است که وزارت نفت نیز از کاهشی که در مصرف سوخت به دلیل پایین آمدن مصرف بنزین به دلیل برقی‌سازی حاصل می‌شود بهره برد و به وزارت نیرو در سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید برق به ویژه تولید از محل منابع تجدیدپذیر یاری رساند./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا