آموزش و پژوهشاخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناورینمایشگاه و رویدادتجاریهرمزگان

مدیر عامل فولاد هرمزگان: تولید اسلب‌های با کیفیت در فولاد هرمزگان/ صادرات به اروپا/ ساخت اسلب سفارشی

عطاالله معروف‌خانی گفت: این شرکت با بهره‌گرفتن از تکنولوژی‌های روز دنیا موفق به تولید اسلب‌های با کیفیت شده است و با کیفیتی که این اسلب‌ها دارند، صادرات آنها به اروپا انجام می‌شود و دنیا طالب خرید اسلب‌های این شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، معروف‌خانی گفت: در کنار برگزاری سومین کنفرانس علمی بین المللی ریخته‌گری مداوم و فولاد‌سازی که مانند دوره های قبل با موفقیت همراه بود، ما از آخرین تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا برخوردار شدیم و با ایجاد هم‌افزایی و ارتباطات، امروز شاهد استقبال بسیار خوب همه‌ی فولاد‌سازان کشور و ارائه مقاله‌هایی از سوی متخصصین فولادی‌ دنیا بودیم.

وی افزود: البته خروجی این امر را می‌توان با اشاره به غرفه‌های موجود در نمایشگاه مشاهده کرد. محصولات ارائه شده در نمایشگاه نشان می‌دهد که برای اولین بار در دنیا بعضی محصولات از طریق مهندسی معکوس و شبیه‌سازی ساخته شدند و بعضی از قطعات بومی‌سازی شده‌اند.

معروفخانی ادامه داد: البته قابل توجه است که ۲ سال متمادی دانگرید (تنزل رتبه) ما صفر است که این موفقیت حاصل دستیابی فولاد به تکنولوژی روز دنیا است.

ساخت “مگامگدول”

مدیر عامل فولاد هرمزگان همچنین گفت: امروز دو “مگامدول” یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی در فولاد هرمزگان در دست احداث است. البته این مگامدول‌ها چند سال قبل توسط شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی عقد قرارداد شدند که بعد از موضوع برجام، قرارداد را رها کردند، ولی ما سال گذشته با استفاده از تکنولوژی های به روز دنیا و توسط شرکت های داخلی احداث مگامدول‌ها را آغاز کردیم که امروز عددی بالاتر از ۳۵ درصد رشد را کسب کردیم.

معروفخانی افزود: خوشبختانه اولین مگامدولی است که مشابه آن در جهان وجود ندارد و همان شرکت هایی که قرارداد را رها کرده بودند، امروز مبهوت مانده اند که ایران به ویژه فولاد هرمزگان چگونه به احداث مگامدول‌ دستیابی پیدا کرده است. این کار توسط جوانان و متخصصان فولاد هرمزگان در حال انجام است که با همین تکنولوژی ها، فولادهای با کیفیت و با ارزش افزوده تولید می کنیم.

وی اضافه کرد: نکته ی قابل توجه این که فولاد هرمزگان، تنها شرکت فولادی ایران است که حرکت به سمت فولاد سبز را آغاز کرده است و در آینده قرار بر این است که ۳۰ درصد از گاز طبیعی را با هیدروژن جایگزین کند. همچنین فولاد هرمزگان تنها شرکتی است که اسلب هارا با سفارش مشتری تولید می کند و عملا بدون سفارش، هیچ اسلبی تولید نمی کند.

مدیریت قطعی برق و گاز

معروفخانی با اشاره به مشکل برق و گاز که گریبان گیر تمام فولادی‌ها شده است، گفت: این امر به علت توجه نکردن به زیرساخت‌ها در گذشته است که امروز شاهد این مشکل در کشور هستیم. البته با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال گذشته و امسال با همکاران فولادی داشته‌ایم، طرح “بستن” را در تابستان و با وجود هوای گرم و شرجی در پیش بگیریم که این طرح قبلا در زمستان انجام می‌شد ولی ما آن را به تابستان منتقل کردیم و توانستیم در زمستان با وجود برق، با تمام ظرفیت تولید کنیم؛ این طرح را برای گاز هم اجرا کردیم.

وی گفت: سال گذشته با وجود تمام مشکلات، از ظرفیت اسمی تولید عبور کردیم و موفق به ثبت ۳۶ رکورد بودیم؛ در ۹ ماهه ی گذشته امسال نیز، هم در تولید هم در بحث صادرات پیشرفت داشتیم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا