اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدن

مسیرهای تبادل برق با اروپا اعلام شد/ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای به ۳هزار مگاوات می‌رسد

معاون وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه اتمی داریم و ۲۰۰۰ مگاوات دیگر هم در بوشهر و کنار نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوتی کنونی در حال ساخت است که تا سال آینده این ظرفیت به ۳ هزار مگاوت می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، همایون حائری درباره جزئیات صادرات برق به اروپا اظهار داشت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بزودی به کشور روسیه وصل شویم و اگر این پروژه نهایی شود با اروپا تبادل برق خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به لحاظ شبکه نیز از طرف طریق پست back to back به ترکیه وصل می‌شویم و به نوعی از طریق این شکبه می‌توانیم با اروپا تبادل برق داشته باشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین می‌توانیم با روسیه سنکرون شویم، بزودی این ارتباط انجام می‌شود.

وی درباره میزان صادرات توضیح داد: ابتدا باید ببینیم نیاز صادرات چقدر است، در مرحله اول با ۳۰۰ مگاوات از مسیر آذربایجان و ارمنستان تبادل برق با روسیه شروع می‌شود و بعد از مدتی به ۱۰۰۰ مگاوات می‌رسد و اگر بخواهیم بیشتر توسعه دهیم باید خطوط انتقال را تقویت و قوی‌تر کنیم.

حائری بیان داشت: با ترکیه نیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات شرایط تبادل برق را داریم که اکنون انجام می‌شود.

وی درباره افزایش تولید برق هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: البته مسئولیت ساخت نیروگاه‌های اتمی با سازمان انرژی اتمی است آنها نیروگاه را می‌سازند و ما نیز برق را خریداری و از آن استفاده می‌کنیم، در حال حاضر ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه اتمی داریم و ۲۰۰۰ مگاوات دیگر هم در بوشهر و کنار نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوتی کنونی در حال ساخت  است که تا سال آینده این ظرفیت به ۳ هزار مگاوت می‌رسد./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا