اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مشکلات صنعت تجهیزات پزشکی؛ از ارز چند نرخی تا مطالبات انباشته

رئیس هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ملزومات و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی ضمن برشمردن مشکلات این صنعت، خواستار تک‌نرخی شدن ارز برای بهبود وضعیت صنعت و جلوگیری از رانت و فساد شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، جلیل سعیدلو با اشاره به مشکلات تولید تجهیزات مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها در شرایط تحریم‌ها، اظهار کرد: تخصیص نیافتن به‌ موقع ارز برای تامین مواد اولیه، چندنرخی بودن قیمت ارز و شوک‌های نوسانی ارز و مطالبات انباشته شرکت‌ها از دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی وابسته آن‌ها عمده‌ترین مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی است.

او با تاکید بر این که پیشنهاد ما به دولت تک ‌نرخی شدن ارز برای بهبود وضعیت صنعت و جلوگیری از رانت و فساد است، تصریح کرد: شرکت‌های تجهیزات پزشکی میانگین بیش از یک سال مطالبات معوق از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مراکز درمانی آن‌ها دارند که مشخص نیست این مطالبات چه زمانی تسویه خواهد شد. وزارت بهداشت هر از چندگاهی به ‌صورت قطره ‌چکانی پولی برای واریز مطالبات واریز می‌کند که بخش اندکی از آن به شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌رسد.

سعیدلو ادامه داد: همه این مشکلات دست‌ به دست هم داده‌اند تا گردش سرمایه در صنعت تجهیزات افت پیدا کند و توان تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

رئیس هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ملزومات و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران‌مد ۲۰۲۴ با محوریت بخش خصوصی از سوی سه انجمن قانونی تولید و تامین تجهیزات پزشکی کشور، گفت: این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ به‌مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های بین‌الملی شهر آفتاب برگزار می‌شود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا