اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنگردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: مشوق‌هایی برای صادرات گردشگری

علی‌اصغر شالبافیان از سیاست‌های تشویقی برای صادرکنندگان گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،علی‌اصغر شالبافیان گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مدت کارهای خوبی برای گردشگری انجام داده که از جمله آن‌ها احیای جایزه صادرات گردشگری پس از حدود ۱۳ سال توقف است.

او افزود:‌ این جایزه، که از جمله سیاست‌های تشویقی دولت برای صادرات گردشگری بوده است، از سال ۱۳۸۹ متوقف شده بود. در سال گذشته پس از تفاهم معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت، مقرر شد این جایزه براساس دستورالعمل پرداخت مشوق‌های صادرات غیرنفتی کشور، به صورت مشخص برای حمایت از توسعه گردشگری و صادرات خدمات مربوطه در قالب تلاش برای ورود گردشگران خارجی به کشور، پرداخت شود. این اعتبار از سوی سازمان توسعه تجارت در بودجه سال جاری لحاظ شده و از این پس در سال‌های بعدی نیز شامل فعالان این حوزه خواهد شد.

شالبافیان اضافه کرد: علاوه‌بر این قرار است بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری حمایت شود که گزینه پیشنهادی تامین هزینه حضور شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: جایزه صادراتی سال ۱۴۰۱ علاوه‌بر آژانس‌های واردکننده گردشگر خارجی به کشور، بیمارستان‌های دارنده IPD (پذیرنده بیمار خارجی) و آژانس‌هایی را که در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند، نیز شامل شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در واکنش به برخی اعتراض‌ها نسبت به نحوه پرداخت جایزه صادراتی، اظهار کرد: براساس تفاهم معاونت و سازمان توسعه تجارت، آژانس‌هایی که در سال ۱۴۰۱ به ایران توریست وارد کردند و مدارکشان کامل بود، این جایزه را دریافت کردند. آن‌هایی هم که نگرفتند پرونده‌شان ناقص بود. البته اشکالی وارد بود؛ سازمان برنامه و بودجه اعتبار مشخصی را درنظر گرفته بود و ما باید تمام کارهای مربوط به آن را تا قبل از پایان سال انجام می‌دادیم و از آنجا که پرداخت این جایزه به مدت ۱۳ سال متوقف شده بود، پرونده برخی از آژانس‌های گردشگری کامل نبود، شاید فکر نمی‌کردند این جایزه احیا شود و برخی پرونده‌ها نقص داشت. به هر حال در بررسی این پرونده علاوه‌بر سازمان توسعه تجارت و معاونت گردشگری، دستگاه‌های دیگری هم مشارکت دارند.

شالبافیان اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار است پرداخت این جایزه استمرار داشته باشد از این پس اطلاع‌رسانی خواهد شد تا آژانس‌ها مطلع شوند چه مستندات و مدارکی را گردآوری و ارائه کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا