اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربوشهرتجارتشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

نخستین مرکز اهدا خون صنعت کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح شد

نخستین مرکز اهدای خون صنعت کشور در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شامگاه سه‌شنبه در پالایشگاه ششم پارس جنوبی افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجموعه در کنار ماموریت بزرگ سازمانی خود که همان تولید مستمر و پایدار گاز و محصولات جانبی به عنوان محصول مهم و استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی، نگاه بسیار مهم و ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی دارد.

حسن اسعدی در این آئین اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان سنبل، شکوه و اقتدار صنعتی کشور است و امروز جوانان کارآمد، خلاق و توانمند با مدیریت بی بدیل در حال نقش آفرینی و حرکت به سوی قله های پیشرفت هستند.

وی با اشاره به رویکرد و نگاه مثبت مجتمع گاز پارس جنوبی به مسئولیت های اجتماعی افزود: پالایشگاه‌های ۱۳گانه مجتمع پارس جنوبی در کنار تولید پایدار و مستمر گاز، نگاه ویژه و عمیقی به موضوع مسئولیت های اجتماعی دارد و امروز با افتتاح اولین مرکز اهدای خون صنعت کشور در پالایشگاه ششم پارس جنوبی گامی بزرگ در این مسیر برداشته شده است.

اسعدی بیان کرد: در شهریور ماه سال قبل، تفاهمنامه‌ای بین پالایشگاه ششم پارس جنوبی و سازمان انتقال خون استان بوشهر مبنی بر همکاری و راه‌اندازی مرکز اهدای خون منعقد شد و در ادامه این تفاهمنامه کارکنان و متخصصان این مجموعه اقدامات لازم را در راستای فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این مرکز انجام دادند.

وی ادامه داد: یکی از هدف‌های مهم در راه‌اندازی این مرکز در پالایشگاه ششم پارس جنوبی سهولت در امر خون‌گیری و اهدای خون کارکنان پرتلاش این مجموعه، خون های ذخیره شده بلافاصله به مرکز اصلی خون و پس از سپری شدن مراحل بعدی فرآوری در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می‌گیرد.

اسعدی با اشاره به عملکرد متخصصان و کارکنان واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه ششم گفت: تلاش و پیگیری‌های کارکنان در این حوزه قابل ستایش است و امید می‌رود با استفاده از خرد جمعی و اقدامات نوآورانه این مسیر ارزشمند تداوم داشته باشد.

افتتاح نخستین مرکز انتقال صنعت؛ گامی بزرگ در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرکل سازمان انتقال خون استان بوشهر گفت: پایگاه انتقال خون نقش بسیار حیاتی در نجات بیماران دارد و مجتمع گاز پارس جنوبی دستاوردی بزرگ در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون به ثبت رسانده است.

علیرضا باستین افزود: پالایشگاه ششم پارس جنوبی همسو با گسترش اقدامات کلیدی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و پیاده‌سازی فرهنگ اهدای خون، نخستین مرکز انتقال خون صنعت کشور و مجتمع گاز پارس جنوبی را راه‌اندازی کرد و این نشان از عزم راسخ و جهادی مدیران این مجموعه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ اهدای خون در سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان یک الگو و نماد در وزارت نفت و منطقه پارس جنوبی تبدیل شده است .

باستین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد کارکنان و متخصصان این مجموعه در پالایشگاه‌های ۱۳گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در فرهنگ اهدای خون مشارکت داشتند و در سه ماه نخست سال جاری نیز با استقرار بیش از ۱۰ مورد پایگاه سیار انتقال خون در پالایشگاه‌های سایت یک و ۲مجتمع گاز پارس جنوبی این حرکت ارزشمند به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: اقدامات و پیگیری‌های فراوان مدیران این مجموعه باعث شد با ذهنیت بسیار خوبی وارد صنعت شویم و مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان نماد این حرکت تبدیل شود و در حال حاضر نخستین مرکز اهداء خون در سایت یک این مجموعه و پالایشگاه ششم بابهره‌مندی از ۶ تخت و تجهیزات کامل خون‌گیری و کادر مجرب و پرتلاش راه‌اندازی شده است.

باستین تاکید کرد: امید می‌رود در آینده بسیار نزدیک شاهد راه‌اندازی دومین مرکز اهدا خون در یکی از پالایشگاه‌های سایت ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم پالایشگاه ششم در امر اهدای خون بیان کرد: در سالی که گذشت، متخصصان و کارکنان این مجموعه با استقرار پایگاه سیار انتقال خون توانستند در بازه زمانی یک ساعته ۱۲۰ مورد خون‌گیری را به ثبت برسانند./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا