اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

نیاز به نوسازی در ماشین آلات صنعت داروسازی

فعال صنعت داروسازی گفت: ماشین آلات در هر صنعتی، عمر مفیدی دارد و زمانی که عمر آن سپری می‌شود هم ضایعات و هم هزینه‌های تولید و توقفات خطوط تولید افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، محسن عبدالله زاده افزود: در برخی از کارخانجات قدیمی داروسازی، عمر ماشین آلات به بیش از ۶۰ سال رسیده است، اما کارخانه‌ها نقدیندگی لازم برای نوسازی را ندارند.

وی ادامه داد: در اغلب کارخانه‌های داروسازی که خصولتی هستند یا سهامدار دولتی دارند، هنگام برگزاری مجمع سهامداران، بیش از ۹۰ درصد سود تقسیم می‌شود برای همین اندوخته‌ای باقی نمی‌ماند که بتوانند خطوط تولید را نوسازی کنند، همچنین با توجه به مسائلی نظیر قیمت گذاری دستوری و مشکلات تولید در حوزه دارو، سرمایه گذاران رقبتی برای ورود به این صنعت ندارند چنانچه در سال‌های اخیر هیچ کارخانه جدید راه اندازی نشده است.

عبدالله زاده با اشاره به تحریم‌های ظالمانه در صنعت داروسازی گفت: تحریم‌ها نیز باعث شده تا نتوانیم از ماشین آلات جدید در دنیا استفاده و فناوری آنها را منتقل کنیم، البته این موضوع باعث شد بتوانیم برخی خطوط تولید را در کشور بومی سازی کنیم.

وی گفت: وقتی شرایط رشد در یک صنعت هموار باشد، از تولید ماده اولیه گرفته تا ساخت ماشین آلات و صنایع جانبی نظیر بسته بندی در آن رشد خواهند کرد، هم اکنون کارخانه‌های داروسازی گرفتار قوانین دست و پا گیر هستند و مطالبات سنگین از مراکز درمانی و بیمه باعث شده تا فعالان این صنعت نتوانند برای نوسازی و بازسازی خطوط تولید سرمایه گذاری کنند./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا