اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتخودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

واگذاری سهام خودروسازان به چین تکذیب شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تاکنون مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارشی در مورد «زمزمه واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها»، توضیح داد: میزان سهام مستقیم متعلق به دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ترتیب ۵.۷۲ و ۱۶،۸۱ درصد است و تکلیف این سازمان برای واگذاری میزان سهام موصوف، عرضه سهام به صورت بلوکی مطابق مصوبات هیأت واگذاری و در چارچوب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

بدیهی است که طبق اعلام روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان خصوصی‌سازی؛ سازوکار نحوه واگذاری‌ها متعاقب انجام فرایند قانونی توسط این سازمان شامل اخذ مصوبات هیأت واگذاری و … اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خواهد شد.

بنابراین تا تاریخ صدور این گزارش، مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین به این سازمان ابلاغ نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا