اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورسصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطاتنمایشگاه و رویدادتجاری

وزیر ارتباطات: باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم

زارع پور گفت: در برنامه هفتم، هدف گذاری صورت گرفته و باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، عیسی زارع پور در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: رویکرد دولت در بحث اقتصاد دیجیتال و نگاه به آینده در این حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد؛ الان اقتصاد دیجیتال نقش بسیار جدی در اقتصاد‌های دنیا دارد.

او افزود: از گذشته سنگ بنا‌های خوبی در اقتصاد دیجیتال گذاشته شده و در دولت سیزدهم  نیز اقدامات خوبی انجام شد، ولی در برنامه هفتم، هدف گذاری صورت گرفته و باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم.

وزیر ارتباطات گفت: کارگروه‌هایی تشکیل شده تا موانع سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال برداشته شود. در قانون برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل مستقل برای توسعه اقتصاد دیجیتال دیده شد.

زارع پور با بیان این که زیرساخت‌های تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال درحال فراهم شدن است، می‌گوید: کار‌های خوبی در گذشته انجام شده، ولی متاسفانه در بعضی حوزه‌ها کمبود‌های داریم؛ رویکرد جدی دولت سیزدهم این است که زیرساخت پرقدرت برای مردم فراهم کنیم؛ در حدود ۲۰۰ شهر کار درحال انجام است؛ تا پایان امسال به ۸ میلیون پوشش می‌رسیم و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت، تمام خانوار‌های شهری و کسب و کار‌ها به چنین ظرفیتی دسترسی داشته باشند.

او با بیان اینکه در اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها حتی روابط اجتماعی افراد را هم لحاظ می‌کنند، گفت: قانون داده و اطلاعات ملی تصویب شد و گفته شده اگر دستگاهی نیاز به اطلاعات دستگاه دیگری داشت و آن دستگاه همکاری نکرد، جرم انگاری انجام شود امیدواریم شبکه بانکی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حضور پررنگ تری داشته باشد؛ تمام خدمات دولت را می‌توان از این طریق انجام داد. بیش از ۳ هزار خدمت دولتی از این طریق ارائه می‌شود. براساس قانون بودجه باید تا  فردا تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک‌ها هم آمده اند، ولی کامل هنوز خدمات را ارائه نمی‌دهند./باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا