اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

پیشرفت ۹ درصدی استخراج از معدن مس جانجا در زاهدان

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از پیشرفت بیش از ۹ درصدی عملیات استخراج از معدن مس جانجا در استان سیستان وبلوچستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، اردشیر سعد محمدی، پیشرفت فیزیکی این طرح را با توجه به اینکه هنوز چند ماهی از آغاز آن نگذشته است مثبت ارزیابی کرد و افزود: طراحی معدن انجام شده و با استقرار ماشین آلات معدنی در منطقه ، حجم عملیات معدنکاری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کرده و تاکنون با جدیدترین روش‌های ژئو فیزیک هوایی ۲۰ هزار متر حفاری انجام شده است.

وی گفت : این معدن ۲۴۰ میلیون تن ذخیره قابل استخراج دارد که با توجه به ادامه فعالیت‌های اکتشافی در منطقه، بدون شک این عدد بیشتر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطر نشان کرد: برنامه طراحی شده برای استخراج از معدن مس جانجا استخراج ۱۶ میلیون تن ماده معدنی با عیار متوسط ۲۶ صدم درصد است.

سعد محمدی بااشاره به اینکه حجم بالای عملیات معدنکاری ، معدن جانجا را در ردیف معادن بزرگ مس کشور قرار می‌دهد گفت : طراحی شده سالانه ۵۵ میلیون تن باطله برداری از معدن انجام شود که با میزان استخراج ماده معدنی این عدد سالانه حدود ۷۵ میلیون تن خواهد بود.

وی افزود: این معدن قابلیت تولید ۱۳۰ هزارتن کنسانتره مس را خواهد داشت وبرای آن ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: در آمد سالانه این معدن ۳۰۰ میلیون دلار است که این میزان ارز آوری بدون شک توسعه اقتصادی واجتماعی قابل توجهی در استان سیستان وبلوچستان به دنبال خواهد داشت.

معدن مس جانجا در نهبندان استان سیستان و بلوچستان واقع شده و کار استخراج از این معدن به تازگی آغاز شده وبرای بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند ./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا