اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران تشکیل شد

کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران با هدف بررسی و تدوین مدل پیشنهادی اصلاح ساختار اتاق ایران، متشکل از برخی روسای اتاق‌ها و اعضای هیات نمایندگان، چهره‌های دانشگاهی و مرکز پژوهش‌های اتاق ایران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،در نشست شورای مشورتی بررسی اصلاح ساختار اتاق ایران، کمیته‌ای متشکل از محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق، ساسان شاه‌ویسی دبیرکل اتاق ایران، فرج الله معماری و محمدصادق حمیدیان روسای اتاق‌های سمنان و فارس، مجید اثنی عشری، رضا پدیدار و توحید صدرنژاد اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران و تعدادی از پژوهشگران و چهره‌های دانشگاهی از جمله مهدی مرتضوی رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس و هادی حدادی پژوهشگر نهادهای مدنی مأمور مطالعه مدل تحولی ساختار اتاق ایران شد. دبیرخانه این کمیته در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران خواهد بود و قرار است در جلسات کارشناسی، ایده اولیه مدل مبتنی بر مطالعه انجام شده در دانشگاه تربیت مدرس را بررسی کرده و بعد از جمع‌آوری آراء مختلف و جمع‌بندی آن‌ها مدل پیشنهادی خود برای تغییر ساختار اتاق ایران را جهت اظهار نظر و رأی‌گیری نهایی به هیات نمایندگان اتاق ایران ارائه کند.

در این نشست حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: تحول در ساختار اتاق ایران در دوره‌های قبل نیز مد نظر هیات رئیسه و هیات نمایندگان بوده است. ساختار اتاق متناسب با مأموریت‌های آن از چابکی کافی برخوردار نیست و نیاز به یک مدل کارشناسی شده برای این اصلاح وجود دارد.

مهدی مرتضوی رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، با اشاره به مطالعه مأموریت‌ها، اهداف و روابط اتاق ایران با ذی‌نفعان و تدوین سند تحول اتاق ایران، بیان کرد: در این سند اهداف و مأموریت‌های اتاق مشخص شده و هشت راهبرد مبتنی بر آن تعریف شده است. برای دست‌یابی به اهداف از طریق این راهبردها نیز حدود ۴۲ برنامه تحول تدوین شده است.

مرتضوی تصریح کرد: ارتقاء چابکی، متناسب‌سازی و شبکه محوری الگوی اداره اتاق از لحاظ سازمانی، توانمندسازی شبکه اتاق و اتاق‌های استانی مبتنی بر توسعه محلی و منطقه‌ای، افزایش تعامل با ذی‌نفعان و ارتقاء دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد دیجیتال، دستیابی به سامانه‌های دیجیتال و اثربخشی در این حوزه در سطح ملی و بخش خصوصی، بهره‌مندی از منابع انسانی شایسته و حرفه‌ای، تسریع در ارائه خدمات و تعامل با ذی‌نفعان، دارا بودن فرهنگ سازمانی متعالی و توسعه منابع مالی و متنوع سازی این منابع، به عنوان اهداف کلان در این سند تحولی هستند.

او افزود: برای دستیابی به این اهداف راهبردهای بازآفرینی ساختار و شبکه همکاری اتاق مبتنی بر مدیریت فراگیر، معماری و استقرار نظام‌های منابع انسانی مبتنی بر رویکردهای نوین، مستندسازی و فرآیندهای اتاق، مدیریت عملکرد، متنوع سازی و کیفیت خدمات، بهبود مستمر فرهنگ سازمانی و تغییر آن، نظام‌های منابع مالی و فیزیکی اتاق، حمایت از حضور بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی و توسعه منطقه‌ای راهبرد تعریف شده‌اند.

محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز گفت: مطالعه آسیب‌شناسی اتاق مبتنی بر بررسی اتاق‌های موفق بین‌المللی، شرح وظایف اتاق‌های سراسر کشور و مصاحبه مفصل با ذینفعان انجام شده است که نتایج آن برای طرح تحول ساختار اتاق کاربردی خواهد بود./اتاق ایران آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا