اخباربرگزیدهاقتصاداهم اخبارتشکلها

اولین بیانیه ائتلاف اتاق نوین منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همواره در جایگاه بخش‌خصوصی، ایفاگر نقشی کلیدی در پایش فضای کسب و کار و راهبردسازی برای بهبود شرایط حاکم بر فضای اقتصاد کشور است. این نهاد که بیش از هر چیز بر توان فکری و مشارکت اعضای خود استوار است، باید خانه‌ای امن و مشاوری راهگشا برای سه قوه و فعالان اقتصادی باشد.

ائتلاف اتاق نوین نیز هم‌راستا با همین تفکر و با هدف اصلاح ساختار اتاق و احیای جایگاه آن در تصمیم‌سازی‌های کلان و حاکمیتی کشور، با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، صنعتی و تولیدی تشکیل شده که در بیش از سه دهه حضور خود در این عرصه، نقشی ارزنده در تولید و تجارت ایفا کرده اند.

این ائتلاف به دنبال فردایی روشن تر، آبادتر و سبزتر برای اقتصاد، تولید و تجارت ایران است و بیش از هر چیز یکپارچگی و وحدت را در ساختاری فرابخشی با رویکردهای نوین ملی در اتاق دنبال می کند. ما بر این باوریم که بخش خصوصی در سایه هم‌افزایی مستمر، هدفمند و سازمان‌یافته زیر چتر اتاق می‌تواند جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و نهادی اثرگذار و پیشران در همه بخش های حاکمیتی داشته باشد.

ائتلاف اتاق نوین، نه تنها به دنبال تحقق برنامه‌های توسعه‌محور در اسناد بالادستی است، بلکه تلاش می کند با ایجاد رویکردهای تخصصی و حرفه‌ای در اتاق، زمینه را برای خلق ایده‌های نوین و راهبردهای موثر در تعامل سازنده با نهادهای حاکمیتی فراهم کند.

اتاق نوین، زاییده تفکری است که ایجاد یک مسیر هموار برای فعالان کسب و کار در همه حوزه‌های بازرگانی، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی را رسالت اصلی خود می داند و بر این باور است که در سایه هم‌نشینی تجربه و تلاش و ایده های نوین می توان گام هایی موثر در راستای برقراری عدالت اقتصادی و ارتقاء جایگاه بخش‌خصوصی برداشت.

ائتلاف اتاق نوین ضمن تاکید بر لزوم مشارکت همه جانبه فعالان حوزه کسب‌وکار در انتخابات پیش رو به منظور حفظ تمامیت و استقلال اتاق و نیز صیانت از ظرفیت‌های بخش خصوصی، سیاست‌ها و راهبردهای خود را به شرح زیر اعلام می‌دارد. بدون تردید همه اعضای این ائتلاف، متعهد خواهند بود که این موارد را به عنوان کلیدی‌ترین و مهمترین اهداف خود در هر بخش و جایگاهی پیگیری و دنبال کنند:

  1. اصلاح ساختار اتاق
  2. پیگیری تحقق اصل ۴۴ و اقتصاد رقابتی
  3. احیای جایگاه واقعی اتاق در شوراها و کمیسیون‌های حاکمیتی
  4. اثر گذاری تخصصی و حرفه ای اتاق به هنگام و در زمان تغییرات اقتصادی کشور
  5. صیانت از کسب و کار بخش‌خصوصی از طریق تقویت امنیت اقتصادی و ایجاد عدالت اقتصادی
  6. پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اتاق ایران در مقابل سیاست‌ها و راهبردهای مشورتی خود به سه قوه در حوزه اقتصاد و امنیت اقتصادی
  7. حمایت از جایگاه واقعی بخش‌خصوصی در اقتصاد
  8. تعامل با نهادهای حاکمیتی جهت هم‌افزایی و ارائه نقدهای منصفانه و پیشنهادات سازنده برای دسترسی به قوانین مطلوب در حوزه کسب و کار و اقتصاد
  9. پیگیری مستمر برای مقررات‌زدایی در حوزه صنعت، تجارت، بازرگانی و کشاورزی توسط اتاق

   10ـ حمایت از هم‌افزایی تولید و تجارت

   11ـ پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوسازی و ارتقاء فضای کسب و کار با استفاده از مشاغل نوین و حمایت از پایداری مشاغل

۱۲ـ تقویت کمیسیون‌های اتاق با بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی تشکل‌های تخصصی

۱۳ـ جلوگیری از بروکراسی و دیوان‌سالاری در اتاق بازرگانی

۱۴ـ شفافیت در گردش اطلاعات و بودجه اتاق بازرگانی و پیگیری استفاده از منابع در جهت ارتقاء کسب و کار اعضا نه سپرده گذاری و هزینه کرد بی نتیجه

۱۵ـ استفاده از همه ابزارهای مالی داخلی و بین‌المللی برای ارتقاء بخش خصوصی در ایران

۱۶ـ عدم حضور اعضای هیات نمایندگان بیش از دو دوره متوالی

۱۷ـ حمایت از حضور فعال نمایندگان بخش خصوصی در مجامع و اجلاس‌های بین‌المللی که اتاق در آن حق رای و مشورت دهی دارد.

۱۸ـ بهره‌گیری از توان تخصصی سازمان‌های داخلی و بین المللی برای بهبود استانداردهای ارائه خدمات اتاق

با آرزوی توفیق خدمتگذاران ایران عزیز

ائتلاف اتاق نوین

نهم اسفند ماه ۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا