اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه انجام شد؛ راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ماشین برداشت مواد ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه

با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه روز شنبه 11 آذرماه، ماشین برداشت جدید در پارک شماره یک انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی وارد فاز بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمدیاسر طیب‌نیا، پس از حضور در ناحیه آهن‌سازی، از روند اجرای شات‌دان سالیانه و پروژه به‌روزرسانی سیستم‌های تاندم مداوم، پروژه بومی‌سازی و بهینه‌سازی ماشین جوش لیزری CO2 دوازده کیلوبایتی و پیشرفت احداث نیروگاه گازی شماره ۲ بازدید کرد و از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان در این بخش‌ها قدردانی کرد.

رمز پیشرفت طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه همدلی و همراهی بین تمامی واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی است.
مدیرعامل فولاد مبارکه پس از آن با حضور در نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی این شرکت، از فاز دوم این پروژه و عملیات راه‌اندازی توربین ژنراتور شماره ۱ نیروگاه گازی سیکل ترکیبی با حداکثر مگاوات تولیدی بازدید کرد و گفت: خوشبختانه فاز دوم پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه روند رو‌به‌رشدی داشته و می‌توان گفت رمز پیشرفت طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه همدلی و همراهی بین تمامی واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی است.

افزایش ظرفیت انباشت مکانیزه به میزان یک‌میلیون تن در پارک‌های۱و۲
رضا خادم کیمیایی، مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی، در تشریح پروژه ماشین انباشت جدید چنین گفت: عملیات راه‌اندازی ماشین برداشت جدید (Bridge Scrapper Reclaimer) در پارک شماره ۱ انباشت و برداشت جدید ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل الزامات ایمنی و بدون هرگونه حادثه انجام شد.

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ماشین انباشت جدید (Stacker) که منجر به افزایش ظرفیت انباشت مکانیزه به میزان یک‌میلیون تن در پارک‌های ۱ و ۲ شده بود، ماشین برداشت (Bridge Scrapper Reclaimer) در پارک ۱ انباشت و برداشت جدید ناحیه آهن‌سازی نیز با موفقیت راه‌اندازی شد.

این ماشین با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی دنیا، طراحی و با رویکرد استفاده حداکثری از توان ساخت داخل، در شرکت آذرطیف سپاهان ساخته و بدون حضور سوپروایزر خارجی و با کمک متخصصان داخلی، آزمایش و با موفقیت راه‌اندازی شد.

ایجاد قابلیت برداشت مکانیزه به میزان ۵۰۰ هزار تن گندله به‌طور همگن و پیوسته از محوطه پارک ۱
وی پیرامون مزایای  بهره‌برداری از این ماشین تصریح کرد: با راه‌اندازی این ماشین، قابلیت برداشت مکانیزه به میزان ۵۰۰ هزار تن گندله به‌طور همگن و پیوسته از محوطه پارک ۱ ایجاد گردید و به این ترتیب با احداث پارک‌های جدید و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید انباشت و برداشت، امکان تأمین پایدار کمّی و کیفی گندله موردنیاز مگامدول‌های واحد احیا مستقیم ۲ (شهید خرازی) مطابق طرح فراهم شد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ماشین برداشت جدید و نکات مهم در جریان اجرای پروژه:

– برداشت گندله با ظرفیت نامی ۱۵۰۰ تن بر ساعت؛
–  پوشش دادن کامل دپوی مواد (۴۷ متر عرض و ۱۲.۵ متر ارتفاع)؛
-قابلیت تنظیم حرکت و ظرفیت برداشت مواد با استفاده از سیستم‌های کنترل سرعت؛
– دارای سیستم آنتی‌کولوژن در چنگک‌ها برای جلوگیری از برخورد با دپوی مواد؛
– استفاده از سیستم ترمز هیدرولیک بین ریل و بوژی جهت پایداری ماشین در مواقع اضطراری؛
– مجهز بودن به اِنکودر در سمت‌های ثابت و متحرک ماشین جهت مکان‌یابی در پارک؛
– مجهز بودن به سیستم مه خشک جهت جلوگیری از پراکنش گردوغبار؛
– بیش از ۲۷۰ تن اسکلت فلزی برای این ماشین ساخته شده که عمده متریال استفاده‌شده برای ساخت این قطعات S355JR است؛
– برش‌کاری متریال این قطعات با بهره‌گیری از برش لیزر و پلاسما انجام گرفته که موجب دست‌یابی به‌دقت بالای فیت‌آپ و مونتاژ و ارتقای کیفیت جوش می‌شود؛
-با توجه به حساسیت ماشین و لزوم رعایت تلرانس‌های هندسی و انطباقات، حداکثر دقت در ماشین‌کاری تجهیزات لحاظ شده است.
– با در نظر گرفتن توالی نصب قطعات، پیش‌مونتاژ و جوشکاری در محل سایت انجام و کنترل‌های کیفی و نقشه‌برداری صورت گرفت؛
– به‌موازات نصب قطعات مکانیکی، تیم اجرایی برق، کار خود را شروع کرد و عملیات مسیرسازی، کابل‌کشی، کانکشن و تست‌های مربوطه انجام شد؛
– پس از اتمام عملیات مسیر سازی و کابل‌کشی، سیستم روانکاری و هیدرولیک، نصب، شارژ و برق‌دار شد و در نهایت پس از اتمام فعالیت‌های مکانیکی و برقی فوق، سیگنال چک انجام گرفت و ماشین توسط تیم مجرب راه‌اندازی و تست شد.

رضا خادم کیمیایی، مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی، در پایان از زحمات کارکنان واحد اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، دستگاه نظارت، مدیریت و کارکنان بهره‌برداری ناحیه آهن‌سازی، قراردادهای خرید، برنامه‌ریزی و پشتیبانی پروژه‌ها، حمل‌ونقل، شرکت آذرطیف سپاهان و کلیه همکارانی که در برنامه‌ریزی، اجرا و راه‌اندازی این پروژه مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا