اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتصادرات و وارداتصادرات و واردات

جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

رئیس‌کل بانک مرکزی کشور در دیدار با نخست وزیر سوریه در دمشق از توسعه مناسبات پولی و بانکی ایران و سوریه و حذف دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در این دیدار خطاب به حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه گفت: تهران آماده است تا مناسبات بانکی و پولی به سوریه را بر اساس توافقات روسای جمهور دو کشور ارتقا دهد و راه‌اندازی بانک ایرانی در سوریه که به زودی محقق خواهد شد زمینه ساز رشد مناسبات و همکاری‌های تجاری دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه بر آمادگی کشورمان برای اجرای توافقات در این عرصه و جایگزینی ارزهای ملی در تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، حسین عرنوس – نخست وزیر سوریه – نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری از آینده درخشان روابط اقتصادی میان سوریه و ایران تاکید کرد: برگزاری نشست‌های فنی – اقتصادی میان کارشناسان و مسولان دوکشور نویدبخش افزایش همکاری های همه جانبه سوریه و ایران است.

وی با اشاره به ایجاد زمینه‌های همکاری‌های بانکی و پولی سوریه و ایران به منظور افزایش روابط اقتصادی دو کشور در نشست تخصصی روسای کل بانک مرکزی سوریه و ایران تصریح کرد: گام راه‌اندازی بانک ایرانی در سوریه در آینده نزدیک قطعا بنیانگذاری قوی برای اقدامات بعدی در عرصه توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا