اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلها

دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران: افزایش تولید منوط بر کنترل نقدینگی و اصلاح سیاست های پولی و مالی براساس علم  می باشد

دکتر امیررضا بیدگلی می گوید؛ مقررات زدایی و عدم طرح بخشنامه های جدید و سلیقه ای از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد دکتر امیررضابیدگلی” دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران ” در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر راهکار پیشنهادی وی برای تحقق شعار سال” مهار تورم و افزایش تولید ” گفت: افزایش تولید طبق آن چیزی که در علم آمده  است وابسته به عناصری است که در محیط کلان و همچنین زنجیره ارزش وجود دارد، بدون شک با توجه به این نگاه در محیط اقتصادی نیاز است که امنیت سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان افزایش یابد.

این فعال اقتصادی افزود: تورم موجود  در کشور خود مخل تولید می باشد و هیچ تولید کننده ای به ویژه  شرکتهایی که تولید پیوسته یا Continues   دارند، نمی توانند با این حجم از تورم، قیمت تمام شده محصولات خود و قیمت فروش کالای خود را محاسبه کنند و یا قیمت تامین مواد اولیه مورد نیاز  خود را برای تولید بعدی پیش بینی کنند، بنابراین مهمترین عامل موثر در بخش تولید از نظر اقتصادی کنترل نقدینگی و اصلاح سیاستهای پولی و مالی بر اساس علم اقتصاد است.

بیدگلی تصریح کرد: در بخش سیاست لازم است تنش زدایی صورت بگیرد که  اخیرا اقدامات خوبی صورت پذیرفته است و نیازمند به رفع تحریم ها هستیم حال چنانچه اراده حاکمیت براین باشد برجام احیا نشود، حداقل لازم است الحاق به اف ای تی اف در سال ۱۴۰۲ به سرعت انجام شود و محدودیت های ایجاد شده در این خصوص  برداشته شود.

وی افزود : در بخش قوانین نیز، نیازمند به پرهیز از رفتارهای سلیقه ای و اقدامات حودسرانه و خلق الساعه هستیم متاسفانه در وزارتخانه ها و ارگانهای مختلف، برخی از مدیران میانی برای خود قانونگذار هستند و به طور سلیقه ای عمل می کنند، که لازم است این رفتارها تغییر یابد هم چنان که  رئیس جمهوری در دیدار اخیر با کارآفرینان و بخش خصوصی در سال جدید گفتند هر تصمیم گیری می بایست با مشورت بخش خصوصی صورت بپذیرد که البته امیدواریم در حد صحبت باقی نماند زیرا هر آنچه در سالهای اخیر مسائلی که در سطوح بالا عنوان می شود به مراحل پایین و مدیران میانی می رسد خیلی اجرایی نمی شود . لذا مقررات زدایی و عدم طرح بخشنامه جدید و خلق الساعه  بسیار حائز اهمیت است .

بیدگلی در ادامه بیان کرد: در بخش اجتماعی و فرهنگی نیز نیاز داریم امید اجتماعی افزایش یابد، خبرها و اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، به شدت بر جامعه تاثیر گذاشت و نیاز استروحیه مردم التیام پیدا کند، گرچه اخبار این روزها در این خصوص حاکی از این مسئله نیست و اخبار خوبی نمی شنویم که حاکمیت قصد داشته باشد التیام اجتماعی شکل بگیرد ، به هر صورت امیدواریم به این نتیجه برسیم از درشت گویی با مردم پرهیز شود و فضای اجتماعی تلطیف شود و امید اجتماعی مجددا شکل بگیرد.

این فعال اقتصادی در پایان گفت: در مسئله تولید و صنایع ، روندهای مربوط به تخصیص  ارز و ثبت سفارش برای تهیه مواد اولیه تجهیزات و دستگاهها  تسریع شوند همانطور که سیستم اقتصادی کشور از صادرکنندگان هر چند صادرکنندگان مواد خام باشند حمایت می کند لازم است از تامین مواد اولیه و تجهیزات و دستگاهها نیز با سرعت و صحت و اقتدار دفاع کند بنابراین در زنجیره تامین نیاز است که سرعت بیشتری داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا