اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاتولید+شرکتهاصنعت و معدنلوازم خانگینمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

رئیس انجمن کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی در گفت‌وگو با تولید آنلاین: رضایت مصرف‌کنندگان در گرو ‌ارایه خدمات پس از فروش است+ویدئو

وحید نجفی می‌گوید: به جز تمرکز بر روی تولید و تامین کالا، باید توجه ویژه ای به خدمات پس از فروش داشت.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، مهندس وحید نجفی رئیس انجمن کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی صوتی تصویری درحاشیه بیست و سومین نمایشگاه هامکس در خصوص فعالیت این انجمن به خبرنگار ما گفت: مدتهاست در حوزه های مختلف تولید و فروش و در صنوف مختلف انجمن های کارفرمایی وجود دارد که می‌توانند از منافع صنفی خود مراقبت و همگرایی ایجاد کنند ولی در حوزه خدمات پس از فروش انجمن و تشکلی وجود نداشت و این فقدان احساس می‌شد.

نجفی افزود: شرکت هایی که در حوزه خدمات پس از فروش دارای سابقه و توانمندی های خود را ثابت کرده بودند، انجمن کارفرمایی خدمات پس از فروش را تشکیل دادند که تنها انجمن تخصصی خدمات پس از فروش در حوزه لوازم خانگی است.

وی بیان کرد: سال ۹۴ این انجمن تاسیس گردید ولی با رویکرد جدید طی یک سال گذشته، به تعداد اعضا افزوده شده و این روند رو به رشد می‌باشد در حال حاضر انجمن تقریبا هشتاد عضو دارد که حدود ۷۵درصد سهم بازار را در اختیار دارند که نشان از عضویت فعالین این حوزه در این انجمن و تشکدارد.

نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های این انجمن، ساماندهی و کمک به ارتقا و بهبود خدمات پس از فروش از طریق آموزش و الگوسازی است و تمام انتقادها از خدمات پس از فروش به شرکت ها مربوط نمی شود و حوزه و بخش های مختلف باید با یکدیگر چالش های موجود در این صنعت را بهبود بدهند.

رئیس انجمن کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم صوتی تصویری گفت: طبق قانون شرکت های خارجی تا پنج و ده سال موظف به ارایه خدمات پس از فروش هستند، اعضای انجمن نیز متشکل از نماینده قبلی برندهای خارجی و تولید کنندگانی که در حال حاضر در بازار حضور دارند، است.

وی عنوان کرد: هماهنگی خوب و تعامل بین انجمن خدمات پس از فروش و انجمن های مرتبط وجود دارد، جلسات برگزار می‌کنیم و در موضوعات مختلف موضع گیری‌های مشترک و هم اندیشی وجود دارد.

نجفی در ادامه گفت: سیاست‌گذاری، نحوه اجرا و برگزاری نمایشگاه هامکس و اعطا جایزه ملی خدمات پس از فروش از نمونه‌های همکاری مشترک با دیگر انجمن ها است.

این فعال صنعت لوازم خانگی افزود: طی سالیان گذشته، موضوع خدمات پس از فروش مورد غفلت قرار گرفته و بیشتر تمرکز بر روی تولید و تامین کالا بوده است ولی به نظرم باید توجه ویژه ای به حوزه خدمات پس از فروش داشته باشیم زیرا خدمات پس از فروش مساوی با رضایت مشتری است.

وی برگزاری نمایشگاه را در ایجاد همگرایی بین شرکت‌ها موثر دانست و گفت: ایجاد ارتباط با دیگر شرکت ها و عضویت آنها در انجمن باعث می‌شود در سیاست‌گذاری ها و کارگروههای تخصصی از نظراتشان بهره ببریم و خدماتی نیز به آنها ارایه دهیم.

وحید نجفی در پایان از مصرف‌کنندگان تقاضا کرد ضمن آگاهی از حقوق خود از برندهای معتبر استفاده نمایند و گفت: بعضی از افراد و شرکت‌ها به صورت غیرجاز فعالیت می‌کنند و مصرف‌کنندگان از خود شرکت‌ها سرویس‌های مورد نظر را دریافت نمایند.

جهت مشاهده ویدئو فیلترشکن را خاموش و بر روی مربع پایین فیلم کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا