اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتتشکلهاتولید+صادرات و وارداتصادرات و وارداتکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران: سیاست‌های پیمان سپاری و رفع تعهد ارزی بلای جان صادرات کشور

مسعود بختیاری رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران و عضو اتاق بازرگانی گفت: اقتصاد در گروگان سیاست است و باید نگرش خود را تغییر دهیم زیرا رویکرد توسعه محور در کشور حاکم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، مسعود بختیاری بیان کرد: یکی از مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران، کشور روسیه است ولی ۴ چالش اصلی در صادرات به این کشور عبارتند از عدم شناخت کافی از بازار روسیه، مشکلات در حوزه ترانزیت و لجستیک و نقل و انتقالات مالی که همگی موارد زیرساختی در بخش حاکمیتی است.

این فعال صنایع غذایی با بیان این مطلب که بخش صادرات نیازمند هماهنگی بین بخشی است و از یک دستگاه اجرایی نمی توان انتظار تحول در صادرات را داشت، افزود: یک سازمان باید متولی هماهنگی بین بخش ها باشد و اداره کل صنایع غذایی وزارت صمت می تواند محوریت تعاملات بین بخشی را فراهم نماید.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و سایر دستگاههای مرتبط باید با همکاری یکدیگر بازارهای صادراتی را به نحو مطلوب در اختیار ظرفیت بالقوه کشور قرار دهند.

وی اتخاذ تصمیمات بر اساس سیاست‌های تنظیم بازار را یکی از چالشهای صنعت غذا دانست و گفت: این تصمیمات نشان دهنده عدم وجود رویکردهای صادرات محور در کشور است.

بختیاری خاطرنشان کرد: با سیاست‌های پیمان سپاری و رفع تعهد ارزی اندک فرصت موجود در صادرات را از بین می‌بریم.

این عضو اتاق بازرگانی در نهایت گفت: باید برنامه زمانبندی واقعی برای حوزه صادرات در نظر گرفته شود و چالش‌ها بررسی گردد و چشم انداز سال آینده ترسیم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا