اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننساجیکار و تعاون

عضو مجمع کارآفرینان ایران: گمرک‌های کشور بدون تخصص و تعرفه استاندارد کالا وارد می‌کنند

علیرضا نوری گفت: گمرک‌های کشور بدون تخصص و تعرفه استاندارد کالا وارد می‌کنند که این روند موجب افزایش قاچاق در کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، علیرضا نوری عضو مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه نساجی‌ها در خصوص واردات بی‌رویه دارای مشکلات و موانع هستند، گفت: در زمینه پارچه مبل پرده کشور بی‌نیاز از واردات است. همچنین باید گفت که هم‌اکنون تعداد زیادی تولید کننده و کارخانه در این زمینه‌ها فعال است.

عضو مجمع کارآفرینان ایران در ادامه تاکید کرد: در حوزه پوشاک نیز حدود ۷۰ درصد از نیاز پارچه تأمین است. با توجه به اینکه با تعرفه‌های گمرک وارد کشور می‌شوند؛ تعرفه‌ها مشخص نیست و گمرک‌های کشور به صورت تخصصی فعالیت نمی‌کنند کالا با تعرفه‌های دیگر وارد کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز خاطرنشان کرد: قاچاق کالا در کشور بیش‌از اندازه در حال انجام  است و این روند به دلیل عدم شفاف بودن اصناف است. بیش‌تر اصناف به دنبال خرید و فروش کالاهای غیررسمی هستند./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا