اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگی

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران: بی مهری دولت به صنف لوازم خانگی

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران معتقد است: صنعت لوازم خانگی در سه سال اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد خیلی خوبی داشته، با اعمال تحریم‌ها و خارج شدن شرکت‌های کره‌ای توانسته جایگزین مناسبی باشد،پس باید از این صنعت قدردانی کرد نه این که جریمه شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران معتقد است: صنعت لوازم خانگی در سه سال اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد خیلی خوبی داشته، با اعمال تحریم‌ها و خارج شدن شرکت‌های کره‌ای توانسته جایگزین مناسبی باشد،پس باید از این صنعت قدردانی کرد نه این که جریمه شود.

صنعت لوازم خانگی تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ما دارد و با پیشرفت فناوری، محصولات هوشمند و سبک‌تری ارایه می‌شوند. رقابت در بازار لوازم خانگی بسیار شدید بوده و شرکت‌ها برای جلب توجه مشتریان و ارائه محصولات نوآورانه و با کیفیت، به دائمیت کسب و کار خود فکر می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران معتقد است: صنعت لوازم خانگی در سه سال اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد خیلی خوبی داشته، با اعمال تحریم‌ها و خارج شدن شرکت‌های کره‌ای توانسته جایگزین مناسبی باشد، به اقتصاد کمک و انجام وظیفه کرده و نیاز مصرف‌کنندگان داخلی را با کیفیت خوب و قیمت رقابتی تامین کرده است؛ پس باید از این صنعت قدردانی کرد نه این که جریمه شود.

واردات لوازم خانگی به کشور از سال ۹۷ به صورت رسمی ممنوع است، اما بعد از اظهارنظر عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در آذر ماه در این باره و بیان این که نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد، شاهد صحبت از این موضوع و طرح نظرات مخالف و موافق هستیم.

به تازگی هم محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت درباره این موضوع اظهارنظری داشته است. او گفته است که «اگر قرار باشد واردات لوازم خانگی انجام شود، در حوزه‌هایی خواهد بود که تولید داخل وجود ندارد. همچنین اگر در مواردی که تولیدکنندگان داخلی استانداردهای لازم را رعایت نکنند، احتمال واردات وجود دارد.»

او همچنین به تولیدکنندگان بخاری هم هشدار داده و گفته است که «اگر نتوانند استانداردهای انرژی را تامین کنند، مانع تولید آنها خواهیم شد و اجازه واردات را هم صادر خواهیم کرد.»

در همین زمینه علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران می‌گوید: نه تنها با آزادسازی واردات لوازم خانگی که با آزادسازی در تمام ابعاد اقتصاد موافق هستیم، اقتصاد و رقابت آزاد شود و قیمت‌گذاری دستوری حذف بشود، ما هم به عنوان تولیدکننده استقبال می‌کنیم؛ اما اگر قرار باشد فقط گوشه‌ای از این کار انجام شود، کار عاقلانه‌ای نیست و جواب نمی‌دهد.

به گفته محمدی دانیالی، لازمه این که اقتصاد که آزاد و شاخص‌های کسب و کار بهبود یابد این است که رابطه با دنیا بهتر و تحریم‌ها برداشته شود و اف‌ای‌تی‌اف تصویب شود و بعد از آن آزادسازی صادرات و واردات در دستورکار قرار گیرد.

وی توضیح داد: با آزادسازی اقتصاد، تولیدکننده‌ها مواد اولیه را راحت‌تر تامین می‌کنند، هزینه و ریسک‌های تحریم را نمی‌پردازند، برای پرداخت‌های ارزی معطل نمی‌شوند و درگیر تورم ۵۰ درصدی هم نمی‌شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم خانگی ایران اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی در سه سال اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد خیلی خوبی داشته، با اعمال تحریم‌ها و خارج شدن شرکت‌های کره‌ای توانسته جایگزین مناسبی باشد، به اقتصاد کمک و انجام وظیفه کرده، نیاز مصرف‌کنندگان داخلی را با کیفیت خوب و قیمت رقابتی تامین کرده است. فکر می‌کنم باید از این صنعت قدردانی کرد نه این که جریمه شود.

محمدی دانیالی تصریح کرد: اگر دولت بتواند رابطه با دنیا را عادی و اف‌ای‌تی‌اف را تصویب کند، ممکن است قیمت دلار کنترل شود، وقتی ۵۰ درصد تورم داریم دلار هم به تبع گران می‌شود. افزایش قیمت دلار باعث شده رقابت‌پذیری کالای ایرانی کمتر شود و واردات به صرفه باشد که این ضد تولید ملی است./آهام ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا