اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران: سوددهی با وضع عوارض سنگین ممکن نیست

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: سیاست‌های دولت با هدف‌گذاری رشد اقتصادی و رسد بهش معدن همخوان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در یکصد و هجدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: رشد هشت درصدی اقتصاد و ۱۳ درصدی بخش معدن هدف‌گذاری شده اما سیاستگذاری مبتنی بر این امور انجام نشده و مهمترین مصداق آنها همین وضع عوارض بر صادرات است. 

وی با بیان اینکه فعالیت در اول زنجیره معدنی یا آخر زنجیره تفاوتی ندارد، اظهار داشت: هر بخشی مشکلات خود دارد بلکه سرمایه‌گذار است که باید تشویق به سرمایه‌گذاری در زنجیره شود. با این حال تولیدکننده دارد تنبیه می‌شود و اگر کسی در اول زنجیره سرمایه‌گذاری نمی‌کند چون مشکلات در این بخش بیشتر است. 

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: حاکمیت باید مشوق ایجاد کند که سرمایه‌گذاران در سراسر زنجیره سرمایه‌گذاری کنند. اگر در زنجیره ناترازی وجود می آید مثل امروز که مازاد بر نیاز گندله در زنجیره فولاد وجود دارد باید با جذب سرمایه‌گذار تعادل را در سراسر زنجیره ایجاد کرد. 

به گفته شکوری، وضع عوارض سنگین سوددهی صاحب سرمایه را دچار مشکل می کند./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا