اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاتولید دانش بنیانشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی :آمادگی صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های کارخانه نوآوری «آمپر»

دکتر محمدصادق خیاطیان از آمادگی این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر خبر داد و گفت: در این زمینه با استفاده از ابزارهای متنوع مالی خود، آماده حمایت از شرکت‌های فعال در این مجموعه فناور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و گفت‌وگو با مدیران شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌های مستقر در این مجموعه، گفت: این کارخانه نوآوری، حاصل مطالعات و بررسی‌های بسیار بوده و سبب شده است که مجموعه «آمپر» مسیر خود را با سرعت پیدا کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت این مجموعه، اتصال آن به بازار و تمرکز بر حوزه‌های تقاضایی است که به این مجموعه ارائه شده است، گفت: این مجموعه و شرکت‌های وابسته به آن توانسته‌اند در حوزه حمل و نقل و خودرو، امنیت غذایی و تجهیزات پزشکی، اتصالات خوبی با بازار برقرار کنند و پیشنهاد ما این است که در همین حوزه‌ها به شکلی عمیق‌تر و تخصصی‌تر از گذشته، فعالیت خود را ادامه دهند.

خیاطیان همچنین از آمادگی صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر خبر داد و گفت: در این زمینه با استفاده از ابزارهای متنوع مالی خود، آماده حمایت از شرکت‌های فعال در این مجموعه فناور هستیم. پیشنهاد ما این است که مجموعه «آمپر» و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان وابسته به آن در مدل هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری وارد تعامل شوند.

پرویز کرمی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره کارخانه نوآوری آمپر نیز در این بازدید به معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای سه شتابدهنده حاضر در کارخانه نوآوری و استارتاپ‌­های زیرمجموعه در حوزه فناوری‌های نرم، سلامت و امنیت غذایی و هوشمندسازی خودرو پرداخت.

به نقل از صندوق نوآوری، در جریان این بازدید، مدیران شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در این مجموعه، توانمندی‌ها، دغدغه‌ها و چالش‌های خود را مطرح کردند.

مرکز نوآوری آمپر سال ۱۳۹۸ با هدف تقویت زیست‌بوم نوآوری کشور، توسط هلدینگ رایزکو تاسیس شد. در سال ۱۴۰۲ به منظور رشد و پیشرفت زیست بوم نوآوری و کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق ایجادشده، این مرکز در شکل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با سه شتابدهنده آمپر چنج (Amper Change) در حوزه صنایع خلاق، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء؛ آمپر درایو (Amper Drive) در حوزه حمل و نقل و صنعت خودرو؛ آمپر لایف (Amper Life) در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی، به عنوان بازوی نوآوری هلدینگ فعالیت می‌کند.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حمایت از ایده‌های خلاق، نوآور و ایجاد فضایی مناسب برای پژوهش و نوآوری، نخبگان دانشگاهی و صاحبان ایده را در تجاری‌سازی ایده‌ها و کنار زدن موانع پیش‌رو جهت نیل به اهدافشان همراهی می‌کند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا