اخبار ورزشیاخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارشرکتهافوتبال

سرپرست آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی: نگران باشگاه پرسپولیس نباشید!/ مجوز اخذ وام داده‌ایم

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر اینکه در مورد بدهی‌های باشگاه پرسپولیس نگرانی وجود ندارد اعلام کرد که وامی که اخیرا این باشگاه دریافت کرده، با مجوز سازمان خصوصی‌سازی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،حسین امیررحیمی ، با اشاره به وامی که باشگاه پرسپولیس اخیرا دریافت کرده است، اظهار کرد: باشگاه پرسپولیس ورزشگاه شهدای گمنام را با مجوز سازمان خصوصی سازی گروی وام خود کرده است. در مورد اینکه ورزشگاه شهدای گمنام وثیقه این وام شده نیز باید گفت که ارزش ورزشگاه بسیار بالاتر از وامی است که گرفته شده. باشگاه پرسپولیس هم مطالبات و برنامه‌هایی برای درآمدزایی دارد که بتواند اقساط را بازپرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان خصوصی‌سازی روی منابع حاصل از افزایش سرمایه که در حساب باشگاه پرسپولیس است نظارت کامل دارد، گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان منابع حاصل از افزایش سرمایه در حساب باشگاه است؛ علاوه بر آن باشگاه منابعی از جمله درآمد اسپانسری و فصلی که قرار است آغاز شود را در اختیار خواهد داشت. همچنین این باشگاه مطالباتی دارد، از جمله بدهی‌های دولت بابت قهرمانی و سوپرجام و ۳۴۰۰ دلاری که باید از فیفا بگیرد. با توجه به این موضوعات پرسپولیس می‌تواند وام را بازپرداخت کند و منابع مازدادی هم نزد باشگاه باقی خواهد ماند.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه اقساط باشگاه پرسپولیس عقب افتاده و این باشگاه باید جریمه پرداخت کند نیز توضیح داد: نمی‌توان گفت باشگاه چه زمانی قادر خواهد بود  مطالبات خود را دریافت کند، اما  بانک حاضر شده در قبال این مطالبات تسهیلات  ارائه دهد. البته بهتر است بین درآمد و تسهیلات تناسب وجود داشته باشد اما شرایط تیم داری در ایران طوری است که باشگاه ناگهان به منابع نیاز پیدا می‌کند یا از نهادها طلبکار می‌شود.

امیررحیمی در پایان تاکید کرد که مجوز توثیق از سوی سازمان خصوصی سازی صادر شده و در مورد آن نگرانی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، باشگاه پرسپولیس که مبلغی را از یک بانک وام گرفته، حالا با به تعویق افتادن اقساطش، سند یکی از ورزشگاه‌های متعلق به خود را نزد بانک وثیقه کرده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا