اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

عضو کمیسیون انرژی مجلس: روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌ انرژی است

حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فعال شدن دیپلماسی انرژی برای توسعه صنعت نفت و گاز ما بسیار راهگشاست، گفت: روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌ انرژی است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،  حسین حسین‌زاده به هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: روسیه می‌تواند در توسعه میدان‌های نفت و گاز به ایران کمک کند، همچنین همکاری‌ها در این بخش می‌تواند تولید نفت و گاز کشور را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه قراردادهای میان دو کشور باید سریع‌تر اجرایی شود، افزود: همکاری‌های گازی ایران و روسیه مثبت ارزیابی می‌شود. روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌های انرژی است و به‌عنوان یک صادرکننده بزرگ گاز در دنیا شناخته می‌شود، از این رو ایران باید با هوشیاری بیشتری از این ظرفیت استفاده کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: معتقدم اگر همکاری با کشورهایی همچون روسیه بیش از این افزایش یابد به افزایش صادرات نفت و تحول صنعت نفت کمک خواهد کرد، همچنین روند مذاکرات گروه دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای پرنفوذ بازار انرژی و همسایگان نویدبخش دستاوردهای بزرگ در این عرصه خواهد بود./شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا