اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتراه و مسکنصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

علیرضا مهرابی در کنفرانس ملی سازه و فولاد: ذوب آهن اصفهان با تولید گریدهای مختلف تیرآهن ، پیشران توسعه صنعت ساختمان است

پانل اصلاح الگوی مصرف سازه های فولادی با تکیه بر صنعتی سازی ساخت سازه های فولادی در کنفرانس ملی سازه و فولاد با حضورعلیرضا مهرابی مدیر نورد ذوب آهن اصفهان ، سیامک ایپکچی رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران و جمعی از دیگر اعضای این انجمن ۲۲ آذرماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،مدیر نورد ذوب آهن با بیان اینکه این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان پیشران توسعه صنعت ساختمان، تولید محصولات ارزش افزا را از دهه ۸۰ آغاز کرده است ، گفت : این محصولات باعث افزایش مقاومت ساختمان می شود و در صنعت ساختمان تحول ایجاد می کند.

وی افزود: در حال حاضر گریدهای مختلف تیرآهن را تولید می کنیم که کمک خوبی به انبوه سازان است . در این راستا تلاش می کنیم سال آینده H ها را تا سایز ۴۰۰ و تیرآهن را تا سایز ۵۰۰ تولید کنیم که می تواند برای طراحان صنعت ساختمان اهمیت بسیاری داشته باشد .

مهرابی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان می تواند سالانه ۲۰ هزار تن از هر سایز H راتولید کند اما مسئله این است که باید بازار آن وجود داشته باشد . درواقع تولید کمتر از ۵ هزار تن برای یک واحد صنعتی بزرگ مانند ذوب آهن صرفه اقتصادی ندارد .

وی با بیان اینکه صنعت فولاد ایران به لحاظ میزان تولید در رده نهم جهان قرار دارد ، گفت : این صنعت توان تامین نیازهای داخلی را دارد و با هم افزایی می توان تمام محصولات فولادی مورد نیاز کشور را تولید کرد .

سیامک ایپکچی در این پانل گفت : به لحاظ طراحی سازه ها در سطح خوبی قرار داریم و مهندسین طراح نیز در سطح آگاهی نسبتا خوبی قرار دارند؛ از این رو باید دید که مشکل ما در بحث مسکن چیست؟ متاسفانه در سطح نظارت و بازرسی در ساختمان در سطح پایینی قرار داریم.

وی افرود : باید در بحث اجرای سازه های فولادی فرهنگ سازی کرد و نظارت را جدی گرفت. مساله دیگر بحث صنعتی سازی به معنای واقعی است. انجمن علمی سازه های فولادی با همت و تلاش همکاران و گفت و گوهایی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، با مشارکت ذوب آهن اصفهان در این راه گام برداشته است.

رئیس هیات مدیره انجمن سازه های فولادی ایران اظهار داشت : یکی از مشکلات اصلی ما بحث عدم اعتماد صنعت به دانشگاه و به طور متقابل عدم اعتماد دانشگاه نسبت به صنعت است. در کشورهای توسعه یافته، صنعت با اعتماد صددرصد به دانشگاه، پروژه های ملی را حمایت می کند و ضرورت دارد در ایران نیز این اتفاق رخ دهد .

وی افزود : امروز تولیدکننده ما می داند مشکلات و نقطه ضعف ها چیست و باید این مسائل را به اساتید دانشگاه ها منتقل کند که قطعاً نتایج آن هم برای صنعت و هم دانشگاه بسیار سودمند است.

در این پنل سایر اعضای انجمن سازه های فولادی نیز در خصوص ضرورت بهینه سازی الگوی مصرف سازه های فولادی و چشم انداز صنعت ساختمان کشور نظرات خود را بیان کردند ./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا