اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتخودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ همتی به سایپا

بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به سایپا بنا به دلایلی همچون افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، در حالی که چند روز پس از اعلام درخواست وزارت صمت در نیمه نخست بهمن از بانک مرکزی مبنی بر افزایش فوری سقف اعتبارات دو شرکت خودروساز، شورای پول و اعتبار با این افزایش سقف اعتبارات موافقت کرده بود اما اکنون نامه‌ی بانک مرکزی خطاب به مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به این گروه خودروسازی مورد موافقت این بانک قرار نگرفته است.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۱۴۰۲/۴۸۶۳۹۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ در خصوص درخواست تخصیص خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد ریالی برای پرداخت تسهیلات به گروه خودروسازی سایپا با سود متعارف به آگاهی می‌رساند: استفاده از منابع پرقدرت بانک مرکزی در قالب اعطای خط اعتباری، تبعات منفی اقتصادی از جمله افزایش پایه پولی و نقدینگی، تورم و ناترازی بانک‌ها را به دنبال داشته و با سیاست‌های سند تحول مردمی دولت سیزدهم نیز همخوانی ندارد.

ضمن اینکه حسب تصمیمات چهارمین جلسه پیگیری کنترل تورم مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، بانک مرکزی از هرگونه اقدامی که پایه پولی را افزایش دهد، منع شده است. از این‌رو درخواست مطروحه مورد موافقت این بانک نیست.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ همتی به یک خودروساز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا