اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

نماینده ویژه وزیر صمت: تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد

علی گلشنی نماینده ویژه وزیر صمت بر تخصیص هرچه بیشتر تولید به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، علی گلشنی، نماینده ویژه وزیر صمت از تلاش وزارت صمت برای حل مشکلات تولید گفت و اظهار کرد: مشکل انرژی صنایع به ویژه صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، فولاد و سیمان در وزارت صمت در دست بررسی است و وقت و انرژی زیادی برای رفع آنها گذاشته می‌شود.

وی افزود: بخشی از تجهیزات کشور مشکلاتی دارد که باید با سرمایه‌گذاری‌های جدید رفع و رجوع شود. البته در کارگروه‌های مختلف بر این موضوعات کار و از تولیدکننده‌های بزرگ دعوت می‌شود در کارگروه‌ها حضور داشته باشند و از نظرات آنها بهره‌برداری می‌شود.

نماینده ویژه وزیر صمت اظهار کرد: در همین رابطه با وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و وزارت نفت هم جلسات گوناگونی گذاشته شده‌ است؛ اینکه ما به تولید اهمیت می‌دهیم نباید تنها در حرف خلاصه شود و باید در عمل نشان دهیم که تولیدکننده و تولید برای ما اهمیت دارد و بتوانیم تمام تسهیلات، مشوق‌ها و کمک‌ها را به سمتی ببریم که صاحبان تولید این را متوجه شوند و به سرمایه‌گذاری در تولید ترغیب شوند، به ویژه تولیداتی که صادرات‌محور و دانش‌بنیان باشد.

گلشنی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت تامین زیرساخت‌های صنایع در اولویت داده وزارت صمت است؛ وزیر صمت خود تولیدکننده بوده‌اند و حساسیت ویژه‌ای بر تولید دارند. به دلایل مختلف که همه می‌دانیم واحدهای تولیدی زیادی در کشور تعطیل شده بودند همت دولت بر احیای واحد‌های راکد بالاست و وزیر صمت با نگاهی استراتژیک علاوه بر اینکه به دنبال احیای واحد‌های راکد است احیای دائم آنها را دنبال می‌کند نه احیای موقت و چندساله.

وی خاطرنشان کرد: باید از اینکه تولید را در ید دولت قرار دهیم بپرهیزیم و تولید باید در اختیار بخش خصوصی باشد./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا