اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران: تقویم سه‌ساله نمایشگاهی تدوین می‌شود

سیدرضا اعلایی طباطبایی گفت: مقرر شده تا برنامه سه ساله رویدادهای نمایشگاهی کشور تدوین شود و در گام نخست تقویم سال ۱۴۰۲ تا پایان تیر نهایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، سیدرضا اعلایی طباطبایی در نشست روز جهانی نمایشگاه ها با بیان اینکه وارد نیم قرن دوم فعالیت این صنعت شده ایم، تصریح‌کرد: صنعت نمایشگاهی با ظرفیت‌های متعدد به مرحله بلوغ رسیده است.

وی با بیان اینکه در این صنعت شاهد حضور مثمرثمر بخش خصوصی هستیم، خاطرنشان‌کرد: این ظرفیت یک فرصت است که می‌تواند به توسعه صنعت نمایشگاهی کمک کند، البته در نقطه مطلوب قرار نداریم اما می‌توانیم به سرعت به این مرحله برسیم.

اعلایی با اشاره به فعالیت‌های گسترده نمایشگاه های کشورهای همسایه مانند امارات و ترکیه، تاکید کرد: لازمه توسعه برنامه ریزی و همگرایی است و گردهمایی‌ها برای تبادل نظر موجب ایجاد ظرفیت می شود.

وی افزود: هم فکری برای عملیاتی کردن برنامه ریزی ها به اقدامات لازم کمک می کند که این روند را می توان در فرآیندهای یکسال گذشته مشاهده کرد.

اعلایی با بیان اینکه تقسیم کار مزیت رقابتی ایجاد می کند، گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای برگزاری رویدادهای داخلی و بین المللی برای توسعه روابط تولیدکنندگان و خریداران استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامه دادستانی کل کشور درخصوص محل نمایشگاهی شهر آفتاب، اظهار داشت: پاسخ این نامه روزهای آینده در هفت بند منتشر خواهد شد مبنی بر اینکه با توجه به استفاده از بیت المال برای ایجاد این فضا، آمادگی لازم برای برگزاری رویدادهای مختلف وجود دارد تا اتلافی انجام نشده باشد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه پبش نویس تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۳ آماده شده است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای یک ماه پیش با «ایران مال» امضا شد تا برخی از عناوین نمایشگاهی در این مکان برگزار شود.

اعلایی با تاکید بر اینکه تقویم نمایشگاهی ۱۴۰۲ تا آخر تیر امسال نهایی خواهد شد، خاطرنشان‌کرد: آمادگی داریم تا تقویم مشترک استان تهران برای برگزاری رویدادها در شهر آفتاب داشته باشیم و پس از آن نیز چهار شهر تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد در مرحله بعدی برنامه ریزی استفاده از ظرفیت ها قرار دارند.

اعلایی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای تقویم نمایشگاهی باید با پیش‌بینی سه ساله باشد، بیان‌داشت: در قدم بعدی به دنبال برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۴ هستیم تا گامی برای صدور مجوز عناوین نمایشگاهی تا سه سال آینده باشد./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا