آموزش و پژوهشاخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتولید دانش بنیانشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریهرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ششمین همایش «فولادی شو» مطرح کرد: منفعت دوجانبه در ایجاد ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باعث ارتقای کیفیت محصولات و خدمات فولاد هرمزگان شده و ارتباط با این شرکت‌ها به برد دوسویه منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،عطاالله معروفخانی در مراسم افتتاحیه ششمین همایش فولادی شو که در شهر بندرعباس در حال برگزاری است، بیان کرد:ه شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صنعتی کشور است که یکی از رسالت‌های مهم این مجتمع بزرگ و صنعتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور است؛ چرا که این ارتباط دو سر برد بوده که هم باعث ارتقای کیفیت محصولات و خدمات فولاد هرمزگان می‌شود و هم محرک و مشوق این شرکت‌ها و مراکز علمی خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در زمینه دانش و نوآوری با صنایع همکاری داشته باشند و این همکاری می‌تواند منجر به توسعه فناوری‌ها و محصولات و خدمات جدید شود. همچنین باید دانشگاه‌ها و صنایع برای اعمال یافته‌های تحقیقاتی در مسائل دنیای واقعی و ایجاد راه حل‌های نوآورانه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به مفاهیم جدید در دنیای امروز، عنوان کرد: نوآوری مفهومی است که برای حیات مولد صنایع ما به آن نیاز داریم؛ اما مهم‌ترین مسئله این است که ابتدا باید این مفهوم را در سازمان نهادینه کرد و مدل‌های ذهنی همسو با آن را ایجاد کنیم. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که نوآوری ابتدا باید در روش مدیریتی ما جریان یافته و سپس به ابزارهای مورد استفاده تسری پیدا کند.

معروفخانی ادامه داد: پس از آن که این ذهنیت در سازمان ایجاد شد و ضرورت نوآوری را درک کردیم، می‌توانیم به طرز موثری به سمت استفاده از فناوری‌های روز برویم. این رویکردی است که فولاد هرمزگان در پیش گرفته است و ما در تلاش هستیم که این مهم را به فرهنگ و جریان واحد در سازمان تبدیل کنیم. ما به قدرت همکاری ایمان داریم از شما دعوت می‌کنیم در سفر ما به سمت تولید فولاد پایدار همراه ما باشید. ما با هم می‌توانیم روش‌های تولید سازگار با محیط زیست را توسعه دهیم و به توسعه فولاد سبز جهانی کمک کنیم. قطعاً شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی می‌توانند در این استراتژی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: نگاه مدیران گروه فولاد مبارکه به صنعت فولاد در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نگاهی نو بوده و مراکز علمی که در این زمینه می‌توانند قدم‌های موثری برای ایفای نقش در پیشبرد اهداف علمی بردارند با نگاه ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه امروز پیش‌قدم شده‌ایم تا از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی مانند گذشته حمایت کنیم، تصریح کرد: با حمایت فولاد هرمزگان و سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم قدم‌های موثری را برای بالا بردن کیفیت محصولات و تولیداتی که ما را به سمت تولید فولاد سبز نزدیک کند با استفاده از نوآوری‌های دانش‌بنیان‌ها برداریم.

معروفخانی با اشاره به رویکرد سومین کنفرانس فولادسازی در بهمن ماه، عنوان کرد: قصد داریم همزمان با برگزاری کنفرانس ریخته‌گری که در بهمن ماه برگزار می‌شود، دفتر شرکت پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه در پارک علم و فناوری دایر شود. همچنین اگر شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کنند، با هماهنگی پارک علم و فناوری استان هرمزگان فضای مناسب را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد که مستقر شوند و قطعا بازار مناسبی برای آن‌ها فراهم خواهد بود تا بتوانیم از توانمندی‌های آن‌ها استفاده کنیم. همچنین بودجه‌ای را به این امر اختصاص می‌دهیم تا با حمایت از این شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی، یک برد دوسویه را کسب کنیم.

وی عنوان کرد: قطعاً اگر استفاده از نوآوری‌ها در فولاد هرمزگان اتفاق نمی‌افتاد، شاهد رکوردشکنی‌ها در این شرکت نبودیم. اگر امروز با توجه به قطعی برق و گاز و سایر محدودیت‌ها شاهد این هستیم که فولاد هرمزگان در این شرایط باز هم از ظرفیت اسمی خود عبور می‌کند و در آّبان ماه ۹ رکورد تولیدی را ثبت کرد، به دلیل استفاده از نوآوری‌ها و ابتکارات نخبگان صنعت فولاد کشور بوده است. مدیران و کارشناسان فولاد هرمزگان به دنبال این هستند که با به کارگیری طرح‌های دانش‌بنیان بتوانند کاهش تولید ناشی از محدودیت‌های برق و گاز را جبران کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با برگزاری این همایش و سرمایه‌گذاری بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان جنوب کشور و استقرار آن‌ها در استان هرمزگان، ایجاد فضا و بازار توسط فولاد هرمزگان برای این شرکت‌ها، بیش از گذشته بتوانیم از توانمندی‌های علمی، طرح‌های نوآورانه آن‌ها در فولاد هرمزگان استفاده کنیم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا