اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگی

کمیسیون «صنعت» با محوریت بررسی مشکلات ارزی واحدهای تولیدی برگزار شد

طرح دغدغه صنعتگران لوازم خانگی درخصوص مشکلات تامین ارز در کمیسیون صنعت انتظار برای تخصیص ارز، به یک هفته رسید

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، کمیسیون تخصصی صنعت انجمن ملّی صنایع لوازم خانگی ایران با حضور سید علی لطفی‌زاده مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت و گلنار نصرالهی مشاور وزیر صمت و برخی از اعضای انجمن در خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران با موضوع «بررسی مشکلات ارزی واحدهای تولیدی» برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرشاد براتی، دبیر کمیسیون صنعت عنوان کرد: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پنجمین دهه از نقش‌آفرینی خود در دومین صنعت پیشران کشور، تلاش خود جهت رفع موانع در این صنعت را همواره مورد دقت‌نظر خاص قرار داده است.

وی افزود: این انجمن با ۲۳۰ عضو در دو طیف اصلی محصول‌سازان و قطعه‌سازان به عنوان تشکل اثرگذار در صنعت لوازم خانگی که جایگاه ویژه‌ای به عنوان دومین صنعت پیشران کشور در اقتصاد بدون نفت را داراست، محور اصلی گردهمایی بزرگان این صنعت شده است.

معاون اجرایی، برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن ملی صنایع لوازم خانگی از حضور مسئولان وزارت صمت در کمیسیون تخصصی «صنعت» در راستای بررسی مشکلات تامین ارز تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی تشکر کرد و گفت: بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی ایران (هامکس ۱۴۰۲) بر اساس نظرسنجی رسمی جهاد دانشگاهی، با رضایت ۹۸ درصدی مخاطبان مواجه شد؛ از این رو جای دارد از تولیدکنندگان گروه کالایی انرژی‌بر حاضر در آن تقدیر ویژه صورت بگیرد.

براتی در انتها عنوان کرد که در هفته‌های پایانی سال گذشته، موضوع تامین ارز واحدهای تولیدی نه تنها در صنایع لوازم خانگی بلکه در تمام صنایع، منجر به ایجاد دغدغه‌هایی برای تمامی صنعتگران شد که خوشبختانه با تلاش‌های مجدانه مسئولان در دولت سیزدهم و وزارت صمت، تمهیداتی اندیشیده شد تا این مهم با تغییراتی موثر روبه‌رو شود.

تامین قطعات و ماشین‌الات چالش مهم صنعت لوازم خانگی

در ادامه این جلسه علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیات مدیره انجمن ملّی صنایع لوازم خانگی ایران با ابراز امیدواری به جهت رفع تمامی مشکلات بخش صنعت و رشد و بالندگی آن، گفت: امروز در صنعت لوازم خانگی با مشکل تامین ارز مواد اولیه، تخصیص سهمیه ارزی و معطوف کردن آن به سهمیه دو تا سه سال گذشته و ملاک قرار دادن برگ سبز گمرکی مواجه هستیم که مسائلی را برای صنایع به ویژه صنایعی که زمینه‌ساز رشد صنعت و اقتصاد کشور هستند، مواجه کرد.

محمدی دانیالی با تاکید بر اینکه صنعت لوازم خانگی از صنایع پیشران کشور است، ابراز داشت: با سیاست‌های عمومی دولت و بخش حکمرانی مغایرت‌هایی در این بخش صورت گرفت که امید می‌رود با مساعدت وزارت صمت این مشکلات مرتفع شوند.

او با اشاره به اینکه مشکلات تامین قطعات و ماشین‌آلات را نیز باید به دیگر سختی‌ها در این بخش افزود، گفت: مجموع مشکلات نشات گرفته از سیاست‌های ضد توسعه بود که زمینه‌ساز توقف تولید در بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به همراهی مسئولان وزارت صمت افزود: همکاران حاضر در کمیسیون با توجه به اهمیت صنعت لوازم خانگی که در دو سال اخیر با پیشرانی خود رشد خوبی را به جهت کمی و کیفی تجربه کرده است، مشکلات را عنوان کنند تا خروجی مناسب از آن حاصل شود.

دانیالی به رشد ۱۶ درصدی در چهار ماهه اخیر صنعت لوازم خانگی اشاره داشت و تصریح کرد: قطعا با همراهی وزارت صمت و بانک مرکزی به نتایج خوبی در موضوع تامین ارز تولیدکنندگان در دومین صنعت کشور دست پیدا می‌‌کنیم؛ چرا که به‌رغم تحریم، این صنعت رشد کمی و کیفی شایان‌توجهی را تجربه کرده است.

صنعت لوازم خانگی ایران به عنوان دومین صنعت پیشران اقتصادی کشور، در ماه‌های گذشته با مشکل تخصیص ارز درگیر بود و ما امروز در کنار هم جمع شدیم تا بتوانیم این موضوع را بررسی و برای آن راه حل بیندیشیم./آهام ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا