اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاتولید+شرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگیهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیرعامل گروه نانیوا در گفت‌وگو با تولیدآنلاین مطرح کرد؛ برای رونق و سرعت بخشی به تولید، دولت باید بستر را برای تولید آماده و روند تولید را تسهیل کند+ ویدیو

تهرانچی می گوید؛ مشکلات ارزی، تخصیص ارز، ثبت سفارش، سهمیه بندی و مشکلات گمرکی از چالشه ای صنعت در سال 1402 بود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، مهندس حسین تهرانچی مدیرعامل گروه نانیوا و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در به خبرنگار ما گفت: شرکت نانیوا پیش از انقلاب کار خود را با تولید آبگرمکن‌های گازی و نفتی و لباسشویی سطلی آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ تولید لوازم خانگی کوچک را در دستور کار قرار داد و اکنون با تولید حدود صد محصول و ۲۵۰ پرسنل مشغول فعالیت است.

تهرانچی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات در مجموعه متوقف شده است، افزود: تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷ و مشکلات اقتصادی موجود باعث توقف صادرات محصولات در مجموعه نانیوا شده است.

این فعال صنعت لوازم خانگی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ به دلیل وجود مشکلات ارزی سخت‌ترین سال برای تولیدکنندگان بود. تخصیص ارز، ثبت سفارش، سهمیه بندی و مشکلاتی که در گمرک به وجود می‌آمد همگی باعث شد برنامه ریزی و انتظارات ابتدای سال محقق نشود.

مدیرعامل گروه نانیوا پرداخت مالیات با توجه کارکرد پایین شرکت‌ها را ضربه به تولید دانست و افزود: دولت نباید انتظار پرداخت مالیات از طرف تولیدکنندگان را داشته باشد زیرا امسال شرایط تولید مساعد نبود.

تهرانچی پرداخت مالیات در ازای تولید را از افتخارات تولیدکنندگان کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر سال آینده گشایش‌هایی در زمینه‌های تخصیص ارز و ثبت سفارش صورت بگیرد و دولت زیرساخت‌های اقتصادی را برای سال آینده بهبود بخشد و بستر تولید مهیا گردد، می‌توان امید داشت که تولید کم امسال در سال آینده جبران شود.

وی در پایان اظهار کرد: تولیدکنندگان همگی آماده خدمت رسانی به مردم هستند فقط از مسئولین انتظار دارند برای رونق و سرعت بخشی به تولید، بستر را برای تولید آماده و روند تولید را تسهیل نمایند تا تولیدکنندگان بتوانند با تمام قدرت به فعالیت خود بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا