اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات سنگین وزارت صمت: صادرات خوبی در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی به کشورهای همسایه داریم

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات سنگین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات خوبی در حوزه ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی وجود دارد و ما در حال صادرات به کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، ابوذر جمشیدوند، در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی(ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون) اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ماشین‌آلات و ادوات حوزه کشاورزی بوده و با توجه به تاثیر موضوع امنیت غذایی، کشاورزی یکی از حوزه‌های بااهمیت در کشور است.

وی افزود: هدف این است که بتوانیم با ادوات و تجهیزات کشاورزی، بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهیم تا میزان تولیدات محصولات را بیشتر کنیم و متعاقبا استفاده از منابع به حداقل برسد.

مدیرکل دفتر ماشین آلات سنگین وزارات صمت عنوان کرد: در این حوزه رشد خوبی صورت گرفته و شاهد این هستیم که بالغ بر ۹۵ درصد کل نیاز کشور به ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات مکانیزاسیون حوزه کشاورزی در داخل کشور تامین می‌شود.

جمشیدوند اضافه کرد: بالغ بر ۳۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشته و ۲۵ هزار متر مربع به این نمایشگاه اختصاص داده شده است. کل زنجیره از مواد اولیه تا تولید قطعات و ماشین‌آلات در داخل کشور تامین شده و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

وی ادامه داد: علاوه بر استفاده داخلی از تولیدات ملی، صادرات خوبی نیز در حوزه ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات حوزه کشاورزی وجود دارد و ما در حال صادرات به کشورهای همسایه هستیم./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا