اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلصنعت و معدنصنعت ومعدنکار و تعاون

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار؛ فرصت چندباره به راهداری برای حذف شروط اضافه مجوز باربری

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار از فرصت دوباره به سازمان راهداری برای حذف شروط اضافه خود در صدور مجوز شرکت‌های باربری بزرگ مقیاس هوشمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، حاجی جعفری گفت: در گام اول سازمان راهداری به خاطر منافع برخی از گروه‌های فشاری که وجود داشتند برای حذف این شروط همراهی نکرد. اما در خرداد ۱۴۰۲ ضابطه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن شرایط سابق را تسهیل کرد یعنی ۱۰۰ دستگاه را به ۵۰ دستگاه و حداقل مساحت را کاهش داد و شرایط قبلی را نصف کرد. این گام مثبت و خوبی بود، اما اهداف هیات مقررات زدایی که شامل ایجاد شغل و شکسته شدن انحصار و باز شدن در‌های دریافت مجوز این شرکت‌ها بود را محقق نکرده است. 

حاجی جعفری گفت: به دنبال اجرایی نشدن مصوبه هیات مقررات زدایی درباره تسهیل مجوز شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند؛ نهاد‌های نظارتی شامل سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل کشور بر اساس تبصره ۳ ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ پیگیر موضوع هستند و به سازمان راهداری ۶ ماه یعنی تا تیر ماه سال ۱۰۴۳ فرصت دادند تا شروط اضافه خود برای دریافت این مجوز را حذف کنند.

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی باید شرایط حداقل ناوگان و حداقل مساحت برای شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند و کلیه شرکت‌های باربری برداشته شود.

معاون مرکز بهبود فضای کسب و کار افزود: سازمان راهداری شرایط سختی را برای متقاضیان گذاشته و باید بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی شرایط صدور مجور شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند را تسهیل کند.
پیش از این رئیس سازمان راهداری اعلام کرده بود آخرین آیین نامه تاسیس شرکت‌ها اصلاح شده، اما حداقل‌هایی را از جمله داشتن وسیله نقلیه را باید شرکت‌ها داشته باشند.

با اجرایی شدن مصوبه هیئت مقررات زدایی شرکت‌های باربری هوشمندی ایجاد می‌شوند که امکان صدور بارنامه به صورت برخط امکان پذیر می‌شود و مانند برنامه‌های مسافربری کامیون دار‌ها نیز می‌توانند بار در کشور جابجا کنند./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا