اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباردارویی، آرایشی و بهداشتیسلامتصنعت و معدنصنعت ومعدن

نائب رئیس انجمن پخش دارو: بحران مالی و خطر کمبود بی سابقه

همه مدیران صنعت دارو این روزها اذعان دارند که تعدد چک های برگشتی و مطالبات سررسید شده شرکت های دارویی به حد نگران کننده ای رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، وحید محلاتی، نائب رئیس انجمن پخش دارو اظهار داشت: این روزها که اتفاقا همزمان با آغاز سال نو میلادی است،صنعت داروی کشورمان درحال دست و پنجه نرم کردن با یک رویداد تلخ، رنج آور و گزنده است که توجه به آن می‌تواند سیگنال های مشخصی را برای کسانی که تجربه حضور در نظام حکمرانی دارو را دارند، مخابره کند و به قول معروف اگر در خانه کّس است، یک حرف بس است.

همه مدیران صنعت دارو این روزها اذعان دارند که تعدد چک های برگشتی و مطالبات سررسید شده شرکت های دارویی به حد نگران کننده ای رسیده است.

اگر مشکل جریان نقدینگی محدود به چند شرکت دارویی می بود، می توانستیم آن را ناشی از سوء مدیریت مدیران تلقی کنیم ولی به نظر می رسد این‌چنین نیست و شرکت های دارویی در حال فرو غلتیدن در شرایط ناترازی در پرداخت ها هستند.

فشار کسری نقدینگی شرکت های دارویی در حالی مسیری فزاینده را طی می کند که نظام بانکی محدودیت های آزاردهنده ای را بر سر راه شرکت ها قرار داده است و هیچ اطمینانی به تمدید حد های اعتباری بانک ها نیست و این اتفاقی است که برای چند شرکت پخش و تولیدی افتاده و ادامه آن در شرایطی که بازار دارویی در سال جاری نزدیک به ۷۰ درصد رشد ریالی ناشی از تغییرات نرخ پایه ارز و تورم داشته، خطر ایجاد کمبودهای بی سابقه را به دنبال دارد.

غفلت از تدبیر برای این موضوع، ممکن است به یک ناهنجاری بزرگ منجر شده و کشور را با بحرانی سخت تر از هر زمان دیگری مواجه سازد./دوشنبه های دارویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا