اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلراه و مسکنشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

گرانفروشی در صدر تخلفات ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام کرد: در شش ماه ابتدای امسال بیش از ۴ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان ادارات کل صمت استان‌ها از ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری کالا و مسافر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، اکبر تقوی شوازی ضمن اشاره به فعالیتها و عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری (کالا و مسافر) در شش ماهه اول ۱۴۰۲ ، گفت: طبق آمار ارائه شده طی این مدت، تعداد ۴ هزار و ۶۸۳ فقره بازرسی و نظارت از ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کالا و مسافر توسط بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: طی همین مدت از مجموع بازرسی های صورت گرفته، تعداد ۴۱۹ فقره پرونده تخلف در این دو بخش تشکیل که ارزش پرونده های متشکله بیش از ۴۵ میلیارد ریال می باشد.

تقوی شوازی تصریح کرد: گزارشهای رسمی نشان می دهد از کل تخلفات ثبتی طی مقطع زمانی یاد شده در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهروی ۷۴ درصد مربوط به گرانفروشی و ۱۸ درصد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخنامه می باشد که موضوع برای رسیدگی و صدور رای به ادارات تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق مراجعه حضوری به ادارات صمت شهرستانها و یا تماس با تلفن ۱۲۴ ادارات کل صنعت ، معدن و تجارت استانها اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا