اقتصاداقتصاد و تجارتتجارتشرکتهانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

کشت بافت گیاهی گردو و خرما بررسی می شود

ایران یکی از 6 کشور دارای فناوری کشت بافت در جهان است و در صدد است این فناوری را در اکثر محصولات اساسی دنبال کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،روش کشت بافت گیاهی بهترین و مطمئن‌ترین روش تولید گیاهان در مقیاس انبوه، به ویژه برای گیاهانی است که تولید آنها به روش پاجوش، قلمه و بذر، زمان زیادی می‌برد و یا تولید آنها با دشواری‌هایی همراه است.

 از مهمترین مزایای روش کشت بافت گیاهی می‌توان به یکسان بودن ویژگی‌ها در مقایسه با گیاه مادر، امکان تکثیر هر واریته در مقیاس انبوه، خلوص ژنتیکی بالا و احتمال تفرق صفات بسیار پایین اشاره کرد. در حال حاضر ایران یکی از ۶ کشور دارای فناوری کشت بافت در سطح جهان است.

نشست هم‌اندیشی و معرفی پتانسیل‌های محصولات کشت بافت گیاهی گردو و خرما (گذشته، حال، آینده) با تمرکز بر تجربه بهره‌برداران موفق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق (کرمان)، برگزار می‌شود.

متخصصان، کارشناسان، فعالان و بهره‌برداران صنعت کشت بافت گیاهی کشور روز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کرمان گرد هم می‌آیند تا با هم‌اندیشی یکدیگر به معرفی پتانسیل‌های محصولات کشت بافت گیاهی گردو و خرما در گذشته، حال و آینده با تمرکز بر تجربه بهره‌برداران موفق بپردازند./فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا