اخباربرگزیدهاقتصاداهم اخباربانک، بیمه و بورستشکلهاتولید+شرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنگفتگو و مصاحبه

انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته صنعت و معدن شکل گرفت

دبیر انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته صنعت و معدن می‌گوید: توسعه شرکت‌های بزرگ و صنایع پیشرفته جز اولویت‌های این انجمن است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، شهاب زنوزی دبیر انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته صنعت و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت این انجمن گفت: به دعوت وزارت صمت ۱۰ شرکتی که در سال‌های گذشته دانش بنیان بودند و فروش بالا و صادرات قابل توجهی داشتند دعوت شد به عنوان هیئت موسس، انجمنی تشکیل بدهند که با حمایت‌های وزارت صمت مسائل و مواردی که در صنعت وجود دارد و باعث پررنگ تر شدن نقش دانش بنیان ها می شود را پیگیری کند.

زنوزی بیان کرد: تقریبا آبان و آذر سال ۱۴۰۱ هیئت موسس کار خود را با جلسات هفتگی شروع کرد و بالاخره در بهمن ماه مجمع برگزار و انجمن تشکیل شد و در نهایت اساسنامه تصویب گردید. پس از برگزاری مجمع، در اسفندماه اعضای منتخب جلسه ای تشکیل دادند و اعضای هیئت رئیسه را انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: مدت زیادی از تشکیل انجمن نمی‌گذرد ولی با توجه به اهداف خوب و کلانی که برای آن در نظر گرفته شده، از بدو شروع کار انجمن، فعالیت خود را آغاز کرده است و با معاونین وزیر صمت، معاون علمی رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، رئیس صندوق ذخیره ارزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی جلسات خود را شروع کرد. بعد از معرفی انجمن، با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد و اکثر این عزیزان برای پیگیری و حل مشکلات موجود درخواست جلسه ماهانه دادند.

دبیر انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته صنعت و معدن گفت: جلسات هفتگی با آقای دکتر دهقانی معاون علمی، یکی از این موارد تاثیرگذار است. با توجه به اینکه تمام شرکت‌ها و اعضای انجمن دانش بنیان و از شرکت‌های صنایع پیشرو هستند از حمایت جدی آقای دهقانی برخوردار شدند و انجمن به عنوان بازوی مشورتی معاون علمی جایگاه خود را پیدا کرده است و یکی از نکات بارز، ارتباطات موثر و بیشتر بین بخش خصوصی و بدنه حاکمیت است که با جلسات پی در پی موفق به پیگیری موارد شدیم .

زنوزی افزود: انجمن دارای ۲۷ عضو بود و در حال حاضر به ۳۰ عضو رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم به ۱۰۰ تا ۱۲۰ شرکت افزایش پیدا کند.

دبیر انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته صنعت و معدن اهداف انجمن را اینگونه خاطرنشان کرد: نقش اتاق فکر برای دستگاه‌های سیاستگذار را ایفا کند، فعالیت گسترده در بازارهای صادراتی داشته باشد، برای اقدام مشترک بین اعضا مانند تشکیل کنسرسیوم، سرمایه‌گذاری های مشترک و حضور در نمایشگاه‌های خارجی که پتانسیل خوبی بین اعضا دارد بسترسازی کند، برای رفع بسیاری از موانع رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و صنایع پیشرفته اقدام کند، و یکی از اهداف مهم انجمن که موضوع اصلی شرکت‌های دانش بنیان نیز است اینکه بازار این شرکت‌ها را گسترش دهد، همچنین انجمن می‌تواند منافع مشروع و قانونی شرکت‌های دانش بنیان را پیگیری کند و در حقیقت به معنای واقعی به دنبال رشد و توسعه شرکت‌های بزرگ و صنایع پیشرو است و این شرکت‌های بزرگ و پیشرو می‌توانند مشابه شرکت‌های بزرگ و صنایع پیشرفته در کشورهای توسعه یافته در کنار تصمیم‌گیران کشور نقش تصمیم‌سازی موثری داشته باشند.

زنوزی در خصوص شرایط عضویت در این انجمن گفت: شرکت‌های مایل به عضویت باید کاملا خصوصی، دارای پروانه بهره‌برداری فعال و دانش بنیان نوع ۱ یا ۲ باشند، ضمن اینکه هزینه کرد تحقیق و توسعه هر شرکت باید معادل ۵۰۰هزار یورو ، تعداد نیروی انسانی بالای ۱۰۰ نفر و یا فروش سالانه بیش از ۵ میلیون یورو باشد.

وی در ادامه افزود: این شرایط جهت ورود شرکت‌های خصوصی و بزرگ به انجمن می باشد تا فعالیت های مفید برای اقتصاد کلان کشور صورت پذیرد.

زنوری در پایان گفت: محمدمهدی نایبی رئیس هیئت مدیره از شرکت موج خاور، عبدالرضا یعقوب زاده طاری نایب رئیس هیئت مدیره از شرکت پویندگان راه سعادت، محمود مقتدائی خزانه دار از شرکت تک ژن، جمشید بردبار عضو هیئت مدیره از شرکت الکترونیک افزار آزما، سعید زکائی عضو هیئت مدیره از شرکت پارسا پلیمر شریف، سعید کمالی فهیم عضو هیئت مدیره از شرکت نیان الکترونیک، محمدرضا فاضلی عضو هیئت مدیره از شرکت زیست تخمیر، مهدی کاتوزیان عضو علی البدل هیئت مدیره از شرکت آریا طب فیروز، حسین دانش کهن بازرس اصلی از شرکت افزار کیمیا فارس، پیمان کریمی بازرس علی البدل از شرکت پیشتاز طب زمان، شهاب بهزاد زنوزی دبیر انجمن از شرکت نیان الکترونیک اعضای انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته صنعت و معدن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا