اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلخودروصنعت و معدنصنعت ومعدن

حمایت وزارت صمت از توسعه زیرساخت خودرو برقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: خودرو‌های برقی یک نیاز ملی و بین المللی است و این وزارتخانه به‌طور قاطع و محکم از طرح‌ها و زیرساخت‌های خودرو‌های برقی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، عباس علی آبادی، گفت: خودرو‌های برقی آلایندگی کمی دارند ضمن اینکه به لحاظ بهره وری، تجهیزات برقی در مقایسه با سایر تجهیزات، سازگارتر با محیط زیست است.

به گفته وزیر صمت، هر خودروی برقی به ویژه تاکسی‌های برقی، سهم قابل توجهی از آلودگی را کم می‌کند ضمن اینکه با ورود خودروی برقی، از مصرف قابل توجه سوخت جلوگیری خواهد شد، زیرا در نرخ جهانی قیمت بالایی دارد، اما در اقتصاد داخل کشور به نحو دیگری تعریف کرده ایم. 

کارشناسان می‌گویند، حضور این خودرو‌ها مستلزم تامین زیرساخت‌ها بوده که برخی اجرایی شده و برخی در حال اجراست. 

دمشقی مدیر مرکز خودرو برقی و زیرساخت مپنا می‌گوید: ارتباطات خودروی برقی و ایستگاه‌های شارژ بر بستر ارتباطات از راه دور است که توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات تلفن همراه پیاده سازی شده است؛ همچنین نرم افزار‌هایی طراحی شده که متقاضی می‌تواند ایستگاه شارژ را انتخاب کند و مدیریت ایستگاه شارژ و پرداخت را هم انجام دهد. 

وی افزود: درحال حاضر به تعداد خودروی برقی که وارد می‌شود، برق به اندازه کافی در کشور وجود دارد، اما با افزایش توسعه خودرو‌های برقی باید افزایش تولید و توسعه خودرو را هم انجام داد. 

خودروسازان می‌گویند به دنبال تولید بن سازه (پلتفرم) خودرو‌های برقی هستند؛ آقای روستا که یک خودروساز است، می‌گوید: برای خودرو‌هایی که وارد می‌شود در مرحله نخست اقدام به داخلی سازی قطعاتی مانند باتری، تایر و رینگ می‌شود و به مرور زمان و بعد از دستیابی به فناوری، قطعات دیگر داخلی سازی خواهد شد.

به گفته وی، تا خرداد سال آینده برای واردات حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه خودرو برقی برنامه ریزی شده است و تاکنون هم ۲۰۰ دستگاه وارد شده و در فرایند شماره گذاری است.

توسعه خودرو‌های برقی جزو ۸ فرمان رئیس جمهور بود که سال ۱۴۰۰ برای تحول در صنعت خودرو به خودروسازان ابلاغ کرد، حالا قرار است به زودی شاهد تردد این خودرو‌ها در سطح شهر باشیم./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا