اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخباربازارتجارتتشکلهاشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ای

ویدیو/ رئیس هیئت مدیره شرکت پارت سازی مشهد و عضو استصنا: شرکت‌های دولتی تقاضای خود را به سمت تولیدات داخلی سوق بدهند

دکتر حسن کاظمی میگوید با پیشی گرفتن عرضه محصولات داخلی نسبت به تقاضای ارجاع شده، تصمیم سازان حاکمیتی تقاضای خود را به سمت تولیدات داخلی سوق بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، رئیس هیئت مدیره شرکت پارت سازی مشهد در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در خصوص فعالیت این شرکت به خبرنگار ما گفت: شرکت پارت سازی مشهد اولین تولیدکننده پیچ و مهره صنعت نفت در ایران با ۳۹ سال سابقه فعالیت است.

کاظمی بیان کرد: کیفیت محصولات به گونه‌ای است که بخش عمده‌ای از پالایشگاه‌ها و پروژه‌های نفتی و گازی از پیچ و مهره ساخت داخل استفاده می‌کنند. پیچ و مهره تولید داخل با مواد متفاوت و استانداردهای مختلف قابلیت تولید دارد.

وی در خصوص صادرات محصولات این شرکت گفت: بنا به استراتژی شرکت یک سایت تولیدی در جمهوری آذربایجان ایجاد کردیم ولی با توجه به شرایط موجود این فعالیت متوقف است ضمن اینکه در حال حاضر توجیه اقتصادی صادرات نیز به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن استصنا عنوان کرد: عرضه محصولات داخلی نسبت به تقاضای ارجاع شده پیشی گرفته است و درخواست ما از تصمیم سازان حاکمیتی این است که تقاضای خود را به سمت تولیدات داخلی سوق بدهند. از حدود ۱۲میلیارد دلار تجهیزات مورد نیاز حال حاضر، کمتر از ۵۰درصد آن به محصولات ایرانی واگذار می‌شود.

وی درباره نقش بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های دولتی گفت: مسئولان دولتی تمایل خود را از همکاری با بخش خصوصی ابراز می‌نمایند ولی به دلیل نبود یکپارچگی در تصمیم‌گیری‌ها، تقریبا این همکاری عملیاتی نمی‌شود. در وزارت صمت از محصولات ساخت داخل حمایت می‌شود ولی از دیگر سو در وزارت نفت انگیزه ای برای این کار وجود ندارد. بنابراین این تصمیم ملی و یکپارچه نیست.

دکتر حسن کاظمی در پایان عنوان کرد: امیدواریم یکپارچگی تصمیم گیری برای حمایت از تولیدات داخل به دلیل بازگشت مابه تفاوت قیمت ارز در راستای سهم تقاضا از محصولات داخلی صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا