آموزش و پژوهشاخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

پورتال تخصصی مواد معدنی حیاتی و راهبردی ایمیدرو راه اندازی شد

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از راه‌اندازی پورتال تخصصی مواد معدنی حیاتی و راهبردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین) از ایمیدرو، «سمیه خلوصی» افزود: پورتال تخصصی مواد معدنی حیاتی و راهبردی توسط این سازمان با آدرس cmp.imidro.gov.ir با هدف آگاهی‌بخشی، شناسایی نیازها و توانمندی‌ ها و ایجاد شبکه ارتباطی در این حوزه راه اندازی شد.

وی گفت: از سال ۱۴۰۰ در ایمیدرو برنامه ریزی برای توسعه زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی و راهبردی آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با هدف ایفای نقش توسعه ای این سازمان، ایجاد پورتال تخصصی در این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

خلوصی ادامه‌داد: در این پورتال چهار موضوع اصلی «آگاهی بخشی با هدف ارائه اطلاعات و تجارب تجاری و صنعتی بین المللی و داخلی در این حوزه»، «شناسایی نیازمندی ها و توانمندی های اجزای مختلف درگیر در این زنجیره شامل فناوران، معدن داران، سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان با هدف هم افزایی و استفاده از توان حداکثری»، «شناسایی مشکلات و موانع در این حوزه و ایجاد پل ارتباطی مستقیم بین بخش های دولتی، خصوصی» و «اعلام فعالیت های در دست اجرا در این حوزه با هدف پرهیز از موازی کاری و استفاده بهینه از منابع مالی موجود در کشور» دنبال خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: انتظار این است با مشارکت حداکثری همه ذینفعان و هم افزایی در این حوزه بتوان نقش اساسی در زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی و راهبردی در کشور ایفا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا